Tapet-tips?

fiaskurken

Trådstartare
Vi ska tapetsera om i vårt lilla lilla kök/kombinerade hall. Vill ha något ljust då rummet är så litet, men vi har barn och tre hundar så det kanske inte är det mest praktiska? Gärna något lantligt! Det är dessa köksluckor vi har nu: http://www.blocket.se/vi/17104982.htm?ca=1_9_s (STÅT) går visst inte att länka direkt.
Gräddfärgade med liksom spår i, iallafall....

Observera, detta är alltså inte mitt kök;) Hade tänkt måla om kökssoffan och matbordet i antingen ljust eller riktigt mörkt.
jag vet helt enkelt inte var jag ska börja leta:confused:

Senast ändrad:
Sv: Tapet-tips?

raderad ( försökte länka bild igen)

:angel:
7031557653.jpg

Kanske vore vettigt att göra typ som jag har i mitt kök, panel nertill och väv/tapet upptill.

Panelen går ju att måla med lackfärg så att det bara är att torka av smutsen.

Syns inte så bra kanske men...
DSCN4532.jpg

DSCN4378.jpg

Tänkte samma sak med en bröstpanel nedåt, gärna i en mörkare nyans som står emot smutsintrycket som blir när man går emot.

Man kan också tapetsera mörkt nedåt, ljusare uppåt och en bård mellan där. Lite puligt att få till, men lättar att återställa när man hyr.

När man ska hålla ljusa färger i litet utrymme så behöver det inte vara kritvitt, utan en lätt varm färgnyans funkar ju också. Och försöka hålla en färgskala, inte ha en massa olika som kan ge ett rörigt intryck.

Liknande trådar

Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 532
Senast: Tjôta
·
Hemmet Vi har nyligen köpt ett hus och det ska bytas tapeter i alla rum men jag hittar inte en enda som är snygg, eller så är jag för kräsen...
2
Svar
20
· Visningar
5 118
Senast: svea
·
Hemmet Insidan i mitt hus är inte riktigt klart. Jag har hittills bara tapetserat sovrum och vardagsrum, resten är fortfarande helt i vitt...
Svar
2
· Visningar
1 134
Senast: tanten
·
Hemmet Nu börjar hösten komma... dags att ta tag i målning/tapetsering. http://www.pixbox.se/alb878414 bilder hur det ser ut nu. Ska även göra...
Svar
11
· Visningar
1 433
Senast: Mammadutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V