Tant klöspelare

Haukur

Trådstartare
När min damphanne inte får tillräckligt med uppmärksamhet och matte inte hör när han ropar ställer han sig helt enkelt på bakbenen och stödjer frambenen mot mig, sträcker ut sig i sin fulla längd och piper, får han fortfarande ingen uppmärksamhet klöser han på mig ett par gånger som om jag vore en klöspelare.
Varför gör han så? Är det bara ren törst efter uppmärksamhet eller är det någon slags revirmarkering. Jag vet precis vad han vill när han gör såhär iaf, han vill att man bär honom. Knäppa kisse:love:

Sv: Tant klöspelare

Nej vad söt! :d Jag tycker det låter som någon form av uppmärksamhetsförsök.

§Zith

Jo det är det ju, han är väldigt uppmärksamhetstörstande, är aldrig mer än två steg från mig:love:.. Funderar mest på det här klösandet om det kan ha några andra undertoner.

Du har väl lärt honom att det funkar att göra så, helt enkelt. Katter lär sig sånt ganska lätt - vill minnas att det var någon annan här som skrev om en katt som bet folk i ögonlocken på morgnarna om de inte steg up och gav den mat.:crazy:

Att kloa faller sig ju naturligt för en katt, så när han provar sig fram för att se vad som funkar föll det sig väl naturligt att prova det - och uppenbarligen så funkar det ju, så då har han fortsatt.

haha, precis så gör våran gamla birmahanne oxå! :love: Han vill oxå bli buren (eller ha något gott man håller på o lagar) och då ska han bli buren på vänster axel, absolut inte höger, då krånglar han sig runt så han till slut hamnar på vänster axel iaf. Det är oxå en knäpp kisse! :)

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 395
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·
Katthälsa Ursäkta för långt inlägg! Lite bakgrund: Vi adopterade vår (inne)katt från ett katthem han var då fyra år gammal (idag 12 år). Han har...
Svar
0
· Visningar
1 602
Senast: Safir
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25