Tankarna går idag till min vän

Minerva

Trådstartare
Fick nyss veta att min vän är hos vet med hennes hund och de vet inte om tiken kommer att klara sig :(
Hon blev igårkväll/natt påkörd av en dåre som vi "tyvärr" vet vem det är.
Hunden hade kommit lös av någon anledning om hon hade smitit eller nått. Killen som körde kom i 110 på en 50 väg o smackade rakt in i henne :( han hade stannat en bit bort men ganska på en gång stuckit igen.
Sev hade han skrutit för sina vänner att han kört på en hund. Hur kan man skryta om nått sånt ?!
Önskar att det kan bli en likadan solskenshistoria som med Gnists Rix, så håller alla tummar o tassar att det går vägen för dom.

Sv: Tankarna går idag till min vän

Usch fy sjutton! Vilken hemsk situation, hoppas att hunden klarar sig utan allvarliga men :(

Önskar att det kan bli en likadan solskenshistoria som med Gnists Rix, så håller alla tummar o tassar att det går vägen för dom.

Jag håller tummen för det jag med, men om inte så kommer Rix att stå där med vaggande svans på andra sidan regnbågsbron och välkomna din väns hund..

080930-RIX-12.jpg

Men fyhelvete... :cry: Jag håller också tummarna för en solskenshistoria...
Hannapirat är på buke har ju en hund som överlevt efter att blivit påkörd av en bil. Visserligen är hon trebent nu, men hon lever.

Här hålls det också tummar för fullt! Vilken jävla idiot som inte ens stannade och kollade hur det gick med hunden. Har folk inga sympatier för levande varelser idag.

För ett tag sedan sprang det en berner sennen i en kurva på en liten landsväg när jag kom med bilen (mitt i natten). Jag stannade och försökte kalla in hunden, men den blev nervös och stack. Jag körde sakta efter den och gick sen efter den in på en tomt där det lös i fönstren. Grinden var öppen och dörren ut likaså. Jag sa vänligt men bestämt att deras hund var på villovägar ute på vägen.

"Ja, han är så snabb på att smita så vi hinner inte med. Han brukar sticka upp åt andra hållet."

:eek:

Ungefär här gick en säkring i min hjärna och jag blev riktigt arg. Jag kommer inte ihåg exakt var jag sa, men det var något i stil med att dom måste inhägna tomten eller sätta lina på hunden. Jag har själv hundar och har fasen ingen lust att ha ihjäl någon annans för att ägarna är slarviga och oansvariga.

*Suck*

Fy så hemskt :cry:

För ett litet tag sedan på min dotters student så höll min hund på att bli påkörd. Någon hade struntat i att stänga både grinden ut från trädgården och ytterdörren så han smet ut och sprang ut rakt framför en bil. Turligt nog så var det min bror så de körde ju sakta eftersom de skulle stanna och hann bromsa. Min svägerska var ur bilen innan den ens stod still för att se hur det gick för han försvann ju bara så hon trodde att de ändå körde på honom men bilen stannade precis framför honom.
Jag hade precis kommit hem, påmint om att dörr och grind måste stängas och gått på toa. När jag kommer ut därifrån så såg jag precis hur han sprang ut framför bilen. Jag kan säga att jag skrek rakt ut :cry: Det var fruktansvärt och jag är så otroligt glad för att allt gick bra. Att det var min bror och inte någon annan som körde fortare för den hade aldrig hunnit stanna.

Det första min dotter gjorde när hon kom hem var att som vanligt hälsa på och gosa med hunden. Tänk om jag hade varit tvungen att säga att han inte fanns mer :cry:

Jag hoppas att din väns hund klarar sig och att den inte får några men från olyckan. Jag kan tänka mej vilken fruktansvärd ångest ägaren har nu och jag känner verkligen med henom :(
Jag håller tummarna för att det blir ett lyckligt slut och jag hoppas att den som körde på får sitt straff på ett eller annat sätt. Att inte ens stanna och se hur det gick och sedan ha mage att skryta om det är så vansinnigt överdjävligt.

Har precis fått uppdatering!
Det var illa.. RIKTIGT illa, när de kom in till vet så var tiken i princip döende.
Vid röntgen såg de att ena lungan o levern va punkterad, ena benet va av.
Men de gav dropp och allt som tillhör, så efter en stund så började hon röra på huvudet och ville som resa sig upp, vilket vetten såg som ett bra tecken.
Dom har fått åkt hem idag, så det har inte varit en rolig dag med andra ord.
Men Tiken är gipsad och uppe å går :)
Så nu får vi bara hålla tummar att hon fortsätter att tillfriskna snabbt!

Stackars liten :cry:
Hoppas verkligen att hon fortsätter att bättra sig!
Han som körde på henne verkar verkligen helt röten i roten :eek:
Vissa borde verkligen inte ha körkort, antar att om han har så här dåligt omdöme i denna frågan är han nog inte bättre annars :crazy:

Jag håller också alla tummar för att vovven ska bli återställd!!!

Men - vet ni vem killen är, vore det på plats med en polisanmälan tycker jag. Oavsett om nåt kan bevisas etc borde det skrämma honom lite till bot och bättring. Han kanske borde få se hunden, gipsad och eländig?? Han kunde ju få betala veterinärräkningen??

Jag blir så vansinnigt rasande arg på dessa unga killar som sitter och kör som idioter, jag ser dem vareviga dag, HÖR dem inte minst. :mad::mad::mad:

Jo en polisanmälan ska göras, killen i fråga är ganska känd både i "byn" o hos polisen här så vi hoppas verkligen att dom gör något. Fanns iaf 4-5 vittnen dels för att han körde på hunden o dels att det va runt 110 på 50 väg.
Han är ett riktigt rötägg, umgicks tyvärr med honom för några år sedan, inte mkt men ändå. Så att han skryter om detta är tyvärr inget som förvånar mig.
Men som sagt, hoppas verkligen att polisen bryr sig, vilket inte är allt för säkert här där en annan bor :/

Han kunde ju få betala veterinärräkningen??

Det hade ju varit lämpligt, men lär inte hända eftersom hunden sprang lös på otillåten tid. I värsta fall kan hundägaren bli skyldig att betala för ev. skador på bilen enligt det strikta hundägaransvaret :crazy:

Minerva: Skönt att det verkar gå bra med hunden. Hoppas det håller i sig!

En polisanmälan vore nog bra. Att han körde på hunden går ju att bevisa med vittnen. Hastigheten kan bara uppskattas så det blir han troligen inte heller dömd för. Men smitning är ganska allvarligt. Har för mig att vid tamdjursolyckor måste man anmäla till Polisen. Hoppas att hunden blir återställd.

En polisanmälan vore nog bra. Att han körde på hunden går ju att bevisa med vittnen. Hastigheten kan bara uppskattas så det blir han troligen inte heller dömd för. Men smitning är ganska allvarligt. Har för mig att vid tamdjursolyckor måste man anmäla till Polisen. Hoppas att hunden blir återställd.

Jaa, för sjutton, smitning! Där har ni nåt! Plus att han körde för fort. EXTREMT för fort! Det är ju punkter som i sig går att ta fasta på och som inte försvinner för att hundägaren brast i tillsyn av hunden. Det kan bli åtal åt bägge hållen men det ena borde väl inte ta ut det andra, så att säga?

kl

Vad arg man blir! Vilka idioter det finns, helt sjukt.
Hoppas vovven klarar sig och blir helt återställd!

Hur fort han körde går knappast att bevisa, där står ord mot ord.

Jag tvivlar på att han körde 110 faktiskt för om han gjorde det och "smackade rakt in i hunden" som ts skriver så hade hunden avlidit på fläcken och inte "bara" fått en punkterad lunga , (förmodligen) en mindre skada på levern samt ett brutet ben.

Smitningen däremot ska givetvis anmälas.

mja Gnist... en av vara pojkar blev faktiskt pakord for drygt ett ar sen, 80 km/h. Kvinnan som korde (hon korde for fort med) sa att hon inte sag honom innan det var forsent sa hon han inte bromsa. Enligt hennes utsago sa kastades hunden ner i diket, gjorde ett par kullerbyttor... stod upp, ruskade av sig och sprang som en dare tillbaka hem. 4 skrapsar. Han borde ha dott, eller atminstone brutit ett ben eller tre men allt han fick var 4 skrapsar och en valdig respekt for bilar.

..jag vet att det ar en ganska stor skillnad mellan 80 och 110, men jag forsoker bara fa fram att ibland har hund/hundagare/bilforare (hur man nu valjer att se det) tur som en tokig.

Helt otroligt att hon är uppe och går så snart efter en sådan olycka! Hoppas verkligen att hon blir helt återställd.
Hälsa till ägarna att vi är många som håller tummarna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka