tankar onskas.. lol

Sv: tankar onskas.. lol

Haha, jag blir lycklig om vi tar oss over lvl2 medan hasten fortfarande inte ar lastgammal! (Youtube level 2 dressage test sa far du se ribban ;)) Vara ar allt fran 145 till 170 typ, men gemensamt for alla ar markbunden, typisk, energisnal nonflashy quarterrorelser. Det narmaste "step out" med luft vi kommer ar makens Jack pa typ 150-nanting. Och det ar Husses Pojke thru n thru. lol

Riktigt skont att fa andras input faktiskt, allihopa i traden ska ha ett jattetack.

Haha, inga gp mål som sagt ;) skämt och sido, LC typ!
Men jag förstår inte roligt frågan eg? Om det där nu var ett allvarligt mål så spelar väll inte gångarterna någon som helst roll för den saken? Alltså, på den nivån kan inte gångarterna vara SÅ viktiga? Så varför är du så osäker på om den har kapacitet till att utveckla gångarterna? Det är ju DU som ska vara nöjd, inte domaren och inte vi. Fråga dig själv när du sitter där och be någon filma så du r se efteråt... Sen ska jag väll iof också säga att gångarterna "försvinner" med tiden.. Alltså, man tenderar att tappa den där värsta wowkänlan över gångarterna, de blir ju vardag.. Sen vill man inte ha för mycket gång heller ibland :angel: jag har svurit många gånger över att det blir så jääävla skumpigt och det finns inte en suck att jag skulle lyckas sitta ner i den ökade traven än.. Haha nån gång kanske så ;)

tja.. for jag tycker han ser ut som han kan bli rolig och utvecklas "okey", men som jag skrev, jag ar sa van vid kvartingarnas att jag inte litade riktigt pa mina egna ogon.

Det ar RIKTIGT tradigt att jobba i motvind i 3 ar med en hast och bara kanna att "men guuuud kan vi i alla fall ha EN dag da jag slipper bokstavera allt for dig" *vissel* sa.. for att undvika att bli "blind" tyckte jag det kunde vara bra med andras blick...

aven om malen inte ar sa hgot satta har jag hoga krav pa mig sjalv. :)

Okej jag förstår! :)
Gången ser ju ok ut och kan helt klart utvecklas, hur mycket man vågar hoppas på är ju frågan.. Men jag vidhåller att du ska sitta på den och se om du får den känslan du hoppas på.

Jag var med en kompis och kollade på en häst en gång. Hon hade vart där innan och var helt lyyyyyyyrisk över den stora galoppen hästen hade.
När vi kom dit och hon red var den luftiga galoppen inte där när jag satt på läktaren och tittade. När det var min tur att rida så letade jag igen efter den känslan hon fått.. Den fanns inte, hästen hade ingen direkt galopp att tala om och traven var tom bättre.. Så fattade jag vad de berodde på. Bruden hade de senaste fem åren ridit på ridtravare. Alla ridhästars galopper är 9or jämfört med dem! Klart hon var impad!
Alla har olika referens ramar och jag kan ju gissa att du antagligen kommer vara nöjd med gångarterna, men det vet ju ju först när du suttit upp, för det är ju där du vill ha wowkänlan :laugh:

Det kan man fraga sig du, jag skulle gissa pa kvarting i resten eftersom det ar den vanligaste "andra" rasen. Men det kan vara nastan vad som helst, mojligen till och med fullblod. Tror inte dom vet, da hade de skrivit ut men ska fraga saljarens make nar jag traffar dom idag. Han ar lite mer rakt pa sak an frun sin :) Hon alskar hasten, sa att prata med maken om den sa borde jag undvika de varsta forskoningarna i alla fall.

Alltså alla gånger denna hästen jämfört med gulingen om det är det du har att välja på! QH är ju inte något för dressyr även om en del hävdar att det går bra.

Jag har ett fullblod med lite QHvarning i exteriören, och i galoppen, en extrem sprintermodell, för korta sträckor, så jag förstår dej fullt ut och din är ju 7 gånger svårare ändå.

Hehe :) Forstar precis vad du menar, och tack for att du hangde med i tankegangen...

Det "gar bra" att dressyr pa en kvarting - till en viss grans. Precis som det "Gar att" dressyra pa en fjording, eller tja en shettis for den delen... med skillnaden att de flesta kvartingar ar lattare att sitta pa... *flin*

Dressyren har ar inte... som vi ar vana vid. Och "man tager vad man haver", sa da blir det latt en kvarting eller en sb eller.. en shire. Jag dog lite nar en dam berattade for mig att hennes PERCHERONE marr var en Perfekt dressyrhast. Helt arligt ville jag grata lite... Min forsta "karlek" var Briar. Att jamfora en Percherone med Briar ar... hadelse. Hahaha... Det finns inte sa manga olika raser att valja pa har, araber (njaaaa.... helst inte), quarters (har flera.. lol) paints (*fniss*), fullblod/kallblodskorsningar som kallas "sporthorses"... (*grater lite*), en andalusierhingst som inte borde vara hingst som de betacker allt med, och eh ja.. den har stackars lille grabben som har mer "steg" om man far saga sa an nagot jag sett har tidigare - ja araberna inraknat.

Om jag sager som sa att de prissatter en andalusier/fjordkorsnings folunge/aring pa 3000-4000 dollar... och saljer den som "lovande dressyrprospekt"... sa ar den har grabben nastan en gudagava.

Ja då hade nog min också varit lovande he he!

Alltså jag menade inte att den du vill ha inte var fin, det är den, men det är en del jobb, dock mer tacksamt än QH och det andra du räknar upp :D Kör på!

När ska du titta!? Det var väll idag? Jag är nyfiken! Hur många timmar är det i tidsskillnad mellan oss? :p

Jag blir nyfiken på hur tillgången på dressyrtävlingar i närområdet är, och vilken nivå de ligger på? Och hur långt som räknas som närområde? ;)

narmaste vad jag skulle kalla dressyrtavling ar 4 timmar bort... :rofl: sen ar det sma klubbtavlingar dar utrustningen ma vara dressyr men eh ja... :D

I ovrigt,
naj, sag hasten idag... alldeles for mycket jobb att tillratta lagga vissa saker, vasentliga saker sa som hovvinklar o sadar. Forstar precis varfor han inte ror sig helt som han borde, han har inga trakter, ar "kalle anka" hovad liksom. :crazy:

Korrigerande ridning har jag inga problem med, men... den tiden det skulle ta att korrigera hovarna, och den eventuella risken att han alltid varit knepig i fotterna + vad det kan ha orsakat i hans leder o sadar fick mig att backa... jatte trevlig hast, supermysig... :cry: men sa pass grova korrigerande fysiska atgarder vill jag inte ta pa mig. Det far nagon annan pyssla med...

naja... det finns val fler hastar i varlden.

Skraaaaap.. :(

Glomde tidsskillnad o nivaer lol

Tidsskillnaden ar 8 timmar sa har ars. Vi har inte sommar/vintertid sa ibland ror det till det lite.

Nivaerna... jag visade lite videos for Vimsan sa hon far ratta mig om jag tycker fel,

men typ.. LC. Det ar en del monsterskillnader och sadar,

level 1 ar liksom "the big thing", vilket for oss nog motsvarar ung. LD/enkel LC eller hur man nu ska uttrycka det.. var ett tag sedan jag funderade pa de olika svenska nivaerna.

"Tranarna" i naromradet, drygt 1 timme bort, rider pa level 1 for det mesta, den ena har val nu i dagarna tagit sig till level 2. (Googla level 1 och googla level 2 test 1 sa borde det komma upp sa ni kan se...) "dressyren" har i omradet lider av samma sjuka som "western" dar hemma gor. Man aker till nagot europeiskt land i 3 manader och sen kommer man tillbaka hit och ar dressyrtranare! :idea: Eller sa "lar man sig" via en -online- skola dar man far sma fina pappersbitar som sager att man har nat niva "BlahBlah" - men de tranar inte for att tavla mer an inom skolan... och har sitt eget satt att bedomma.

Vad synd att hovarna var så dåliga:(. Jag tyckte den var rätt fin annars:).

Alltså jag tycker att det låter lite roligt där borta med nivån:p. Klart att du ska ha en riktig dressyrhäst att ut och tävla på!

jag tror han skulle utvecklas mycket under ratt ryttare, jag vagar bara inte ta chansningen med hans fotter dar. Han ar sa jakla stor och tung att jag ar radd att det kan finnas bestaende men... och det byter jag inte bort en sund hast med fina hovar for...

Nan dag sa Jaaaaaklar ska jag OCKSA ha en fin dressyrhast! ..igen kanske... hon ar inte finaste hasten i varlden men min gamla vita springare i sverige var i alla fall utbildad tom LA5.. och vet ni... jag SAKNAR det, massor. Aven om hon och jag for det mesta fjantade runt i en westernsadel... sa fanns ju "alla" roliga knappar dar (fastan hon ocksa var en tax.. lang rygg, korta ben) lol

oooh vad skulle jag inte ge for en hast som gor skankelvikningar! hahaha >.<

Trissa slutar genast gnälla över att hon har långt till tävlingar.... :o
Det låter som att konkurrensen inte är direkt mördande, du får importera dig en dressyrhäst från Svedala och bli Kanadas nya stjärnskott! :banana:

haha jag dagdrommer ofta om att ha ett svensk halvblod :angel: snacka LYXhast rakt igenom liksom... lite smasvart att forsvara ekonomiskt dock, de andra "drar ju in" till levebrodet i alla fall :rofl:

Hastflicka,
tanken har slagit mig.. Ontario/BC har nagra som ar helt okey ocksa, i Saskatoon-omradet ar den engelska ridningen lite mer valrepresenterad, i form av hoppning iofs... men deras priser pa hastarna ar alldeles Galna! :)

Du ar alltid valkommen till mig ... fast jag ar laaaaangt soderut forstass.:grin: fast hastar har vi har.

lol just nu later semester laaaaangt harifran som en bra ide (mina senaste dagar finns i stora drag i en boskapstrad pa westernforumet... jag o maken behover SEMESTER!) har du nan gastsang eller soffa eller socklada ledig? ;)

Liknande trådar

Ridning HejHej, bara jag igen. *vinkvink* Lite mer liv har an dressyrforumet, och mkt tekniskt tal har, sa tyckte traden passade bast har inne...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 159
Senast: flashlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar