Tankar efter en utställning

Kamomilla

Trådstartare
Var ju i Västerås i helgen på utställning, dock ställde jag inte själv så då hade jag mer energi att titta runt lite. Och en del saker fastnade i minnet.

Siberian Husky- trodde jag bara fanns i svart/silver tillsammans med vitt, tydligen kunde de även vara röd/beige och brunmelerade.

Att man blir betydligt mer upprörd när man ser en hund av en ras man gillar bli totalt borthandlad, stackars "frys" :cry: Mina tankar om den som visade är bäst att inte sätta på pränt :devil::devil:

Glädjetjutet och det efterföljande puss/kramkalaset som utbröt vid ringside när ägarens? hund blev BIG

Att ta reda på vilket katalognr. bukisar har så man kan kika lite extra på dem, och även gå fram och hälsa :D

Sitter man och tittar på finalerna så vill man ha den och den och den........ måååååånga raser som är sååååå fina.

Att solen tar även om man bara ska sitta en liten stund vid finalringen (blev hela finalen)

Sv: Tankar efter en utställning

Ja, det är en hel del att titta på.

Såg du schäfern som var inne i BIG? Tyckte den så rätt så trevlig ut för att vara schäfer. Inte extremt mkt räkrumpa av det jag såg iaf.

Var stod/satt du och begrundade finalerna nånstans? Jag satt precis brevid dommartältet, nästan bakom blommorna.

Du skulle ha kommit fram och hälsat!

Satt vid kortsidan, nästan uppe vid bortre långsidan, med solen i ögonen. Hade blått linne och en jeanskjol på mig.

Hade jue inte ditt katalognr, och hjärnan kopplade inte att räkna i katalogen (var väääldigt blond just då) :cool::cool:

Då måste du ha suttit vid våran ring.
Jag var precis vid dv.schnuzer valpen som skrek för att hon blev trimmad för första gången. Hörde du henne?

*muttrar* jo, en gubb:devil: som höll längs ut i snöret och hade noll koll på att hunden ska gå EMOT dommaren när man vänder upp och inte rakt ut åt sidan....... verkade totalt ointresserad av att ställa upp hunden också, var knappt så att den ställdes med sidan mot dommaren.

Kan inte ha varit den personen som hållit i snöret tidigare då hunden faktiskt hade titlar.

Verkade som om han tyckte att en utställningsring var det fjantigaste och mest ointressanta stället man kan vara på, varför i h-e väljer man då att visa hund!!! *upprörd* En sak om man inte kan, men totalt ointresse och nonchalans :devil::devil:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka