I söndags när jag skulle gå och skura ponnyernas vattenkar tog jag en genväg genom kornas (highland cattle) hage och döm om min förvåning när jag upptäcker en "flock" människor där! Mamma, pappa, en flicka på kanske 5år och en på max 2år på väg mot kalvarna som låg 150 meter från staketet! Jag frågade vad dom gjorde och fick till svar att flickorna tyckte kalvarna var så söta och ville klappa dom När jag påtalade för dom att det inte var så lämpligt för att korna kunde uppleva det som att dom hotade deras kalvar och vilja försvara dom blev pappan helt galen Och började skrika att det var förbjudet att hålla aggresiva djur på allmän mark varpå jag förklarade att vi äger marken och våra djur är inte aggresiva utan försvarar sina avkommer för att deras instinkt säger att det ska göras! Efter en liten stund kommer vår tjur gåendes han har troligen blivit nyfiken och vill se efter vad som står på pappan som nu växlar från galenskap till totalt vannsinne börjar vifta med armarna och försöker skrämma iväg tjuren som börjar se lite undrande ut, som tur är har han näsring och jag hade ett grimskaft med mig så jag fick koppla honom och ganska bryskt tala om för "besökarna" att dom skulle se till att komma av min mark i rappet innan det hände en olycka, då gav dom sig iväg och krånglade sig ut genom eltrådarna (hoppas dom fick känna på dom ) och kör iväg! Allemansrätt i all ära men vad ska man göra med sånana här jubelidioter?