S

Smillan

Har ni några bra tips mot tandsten.
Min ena vovva tuggar inte så mycket på ben.
Jag har hört om något pulver man lägger på maten.
Men vet inte riktigt vad det är.

Tar tacksamt emot tipps hur man kan minska risken mot tandsten.
Ben är ju bra....Men när hon inte vill tugga dom så är det svårt.
Försöker några tappra försök att borsta tänderna ibland.
Men det uppskattar inte damen alls :smirk:

Sv: Tandsten

sedan finns det en hundtandkräm som man bara sprutar in i munnen på hunden, men den tar inte bort tandsten utan den förebygger så det inte blir mer.

Jag skrapar mina hundars tänder själv, så när jag ser att (luktar..) det har samlats en del så skrapar jag bort det.

Det är det jag tycker funkar bäst, dessutom är det gratis.

//E

vet inte vad lady_vip använder men vår veterinär på skolan sa att man kunde ta en 5 krona & skrapa bort tandsten, var visst ganska effektivt... ;)

det e som tandpasta å den fanns på djurkliniken hemma så på nån smådjursklinik el en djuraffär med brett sortiment...kan nog fråga på nån djuraffär så kan dom säkert ta hem om dom inte har det...

Jag har faktiskt fått skrapor av min tandläkare, men jag vet att man kan köpa dem i välsorterade djuraffärer.

//E

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
683
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 608
Senast: fixi
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 987
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 815
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka