tandsten! kostnad??

L

legendofme

hejsan..

tänkte kolla runt lite innan jag ringer veterinären om vad ni betalat för att ta bort tandsten?
min kines har ganska mycket nu, tacksam för svar=)

:confused:

Sv: tandsten! kostnad??

Jag var iväg senast igår för att ta tandsten på min RR. Notan slutade på 1300 kr. Men då är hon stor och var lite inflammerad i tandköttet.

//Doccan

Jag var iväg senast igår för att ta tandsten på min RR. Notan slutade på 1300 kr. Men då är hon stor och var lite inflammerad i tandköttet.

//Doccan

ok men det var ungefär vad jag misstänkte att de skulle kosta,, jag ringde förut och han skulle ha 1200-1500 kr beroende på.. men min har nog oxå lite inflammation..

Min fick äta antibiotika i en vecka innan för att inflammationen skulle gå ner.

Nu är hon som ny i truten! :D

Beror på om den sederas

O vet skrapar bort tandstenen eller om den sövs med narkos för att ta bort tandstenen med ultraljud.
I det senare fallet är priset beroende på hundens vikt.

Liknande trådar

Hundhälsa Har 2 hundar med dåliga tänder, de är 14 och 11 år. Vi fixade tänderna i feb i år och de är redan lika mycket tandsten igen och några...
2
Svar
27
· Visningar
2 095
Senast: Lisen82
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
476
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
11
· Visningar
1 251
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka