Tändningen har börjat

Gnist

Trådstartare
Och med den kom också skallet :eek: :rofl:

Tänkte hon får tända till 100% först innan jag jobbar bort skallet i vallningen, men det var så kul att se lilltjejen, när hon fattade galoppen mer seriöst än tidigare..

Hon fick mest bara busa med fåren och då kom trycket. Hon flyttade utan problem djuren och klapprade ihop tänderna så det small i luften mot några lamm, som inte flyttade sig för henne. Ca 2 mm framför mularna small det = Kanonbra :cool: :banana:

Ska fortsätta tändningen nu framöver och när vi släpper djuren på bete, ska jag spara kvar några här hemma, så att jag har lite lätt att träna henne i grunderna nu i sommar :angel:

Tänkte ta med kameran ut idag och förhoppningsvis blir det någon bild som blir bra också :eek: :D

Sv: Tändningen har börjat

Ja, bilder, bilder!! Så kul o titta på vallning!!!
Kanske en liten filmsnutt...?

Då blir ni hjärtvättade av hennes mycket gälla skall, som medföljde tändningen :eek: :rofl: :rofl:

Men som sagt; det ska tränas bort, bara hon är mer tänd. Vill inte gå fram för hårt nu i början, så att hon blir osäker i vallningen på detta tidiga stadium i tändningen..

Fota ska jag göra i alla fall, så ni får se "monstret" :o ..
Sedan om det blir någon bild som blir bra, är ju en annan sak :o :angel:

Tnd_5_liten.jpg

Tnd_6_liten.jpg

Tnd_7_liten.jpg

Tnd_9_liten.jpg

Tnd_11_liten.jpg

Tnd_13_liten.jpg

Tnd_14_liten.jpg

Än har hon långt kvar innan man kan kalla det för vallning, men man måste ju börja någonstans ;)

Det blir nog betydligt bättre, när vårklippningen är avklarad på fåren och de kommit ut.

Dels är de piggare och rörligare ute och dels får man ju bättre ytor att röra sig på :bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka