tandläkare lr??

I

isan_love

När min häst äter kraftfoder så ramlar hälften av det hon har i munnen ut igen... hon tar ganska stora tuggor men beroro detta på att det är något med hennes mun/tänder så man ska ta ut tandläkaren.
Jag har aldrig sett att hon har några problem med att äta annan mat som gräs och hö!

Sv: tandläkare lr??

tja, det kan det ju ha. eller så är hon bara väldigt åpen ;)

min gamla gör så och det har med hennes tänder att göra, vi åker till kliniken och låter vår veterinär fixa det någon/några ggr/år. han sederar och ställer henne i tvångspiltan med särskilld grimma fäst i taket samt munstege. han använder "sliptrissor".

hur vet man om det beror på tänderna då?

Det kanske är så att du har en glupsk häst:) men be din veterinär kolla hästen i munnen om du är osäker. Det är inte så omständigt, och gör man det en gång om året så slipper man oftast problem som hakar och vargtänder kan orsaka.

det vet man efter att veterinären undersökt ;) vi låter vet. kolla på kliniken minst en gång om året. oftast behövs ingen beh. men då vet man

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 410
Senast: Roheryn
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Guldfasanerna
  • Valp 2025

Hästrelaterat