Tandgnissling

hofi

Trådstartare
Jag har en 5 1/2 årig kastrerad han katt som börjat gnissla tänderna???? Någon som har varit med om detta? Har tittat i munnen på honom och hittar inget onormalt. Han är rund och glad som vanligt. Beter sig som vanligt förutom att han gnisslar tänder

Sv: Tandgnissling

Det händer att min gamling gör likadant.
Och vet har då sagt att han troligtvis har en tand som är lite "vickig", och när jag sen tar ett finger och drar det fram och tillbaka på utsidan av tänderna slutar det gnissla.

Någon gång har jag hittat ett morrhår som fastnat mellan tänderna och då har det också slutat gnissla när jag tagit bort det.

Be din vet kolla tänderna vid nästa vaccineringsbesök :idea:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
572
Senast: MJLee
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
793
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
769
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25