tandfraktur

clubman

Trådstartare
Min häst har fått en tandfraktur på en framtand... någon med erfarenhet utav detta?? Har ni kunnat rida/motionera dagen efter de tagit bort tanden?? Sitter i kö för och prata med vet för glömde bort och fråga... Tänkte bara höra om någon varit med om något liknande??

Sv: tandfraktur

Min häst slog ut sin framtand under veterinärbesök,han sprack från tandköttet och 1 dm upp ungefär. Veterinären sa att jag skulle hålla koll så det inte vart nå skit med det eftersom det vart ett sånt stort sår,sen inte rida/ha bett på en vecka.

Nu är ju inte det riktigt samma sak som att dra ut en tand med flit,men jag skulle nog vänta minst ett par dagar minst iallafall med att rida.

Det läker ju himla snabbt i munnen,men antar att dom kan ha lite ont/ömma/vara svällda även om man tar ut tanden riktigt.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 364
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 106
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
578
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 113
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?