tandfraktur

clubman

Trådstartare
Min häst har fått en tandfraktur på en framtand... någon med erfarenhet utav detta?? Har ni kunnat rida/motionera dagen efter de tagit bort tanden?? Sitter i kö för och prata med vet för glömde bort och fråga... Tänkte bara höra om någon varit med om något liknande??

Sv: tandfraktur

Min häst slog ut sin framtand under veterinärbesök,han sprack från tandköttet och 1 dm upp ungefär. Veterinären sa att jag skulle hålla koll så det inte vart nå skit med det eftersom det vart ett sånt stort sår,sen inte rida/ha bett på en vecka.

Nu är ju inte det riktigt samma sak som att dra ut en tand med flit,men jag skulle nog vänta minst ett par dagar minst iallafall med att rida.

Det läker ju himla snabbt i munnen,men antar att dom kan ha lite ont/ömma/vara svällda även om man tar ut tanden riktigt.

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 445
Senast: Zetly
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 064
Senast: Cactus
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
469
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10