Tandbristning?

NeverEver

Trådstartare
Jag har hört att bebisen kan få feber precis innan tandbristning. Hur länge innan tänderna tittar fram kan de ha det?

W är 5 mån (idag faktiskt). Han har några kvällar varit lite orolig och haft lite svårt att somna (han somnar annars PRONTO efter kvällsmålet). Natten till igår sov han väldigt oroligt. Natten till idag hade han feber, 38,7 vid 01.40 och 38,2 vid 8 i morse. Han har nyligen varit lite förkyld, men är det inte längre. Han nyser och hostar lite emellanåt, men inte särskilt ofta och han är inte snorig!

Han har sen ca 1-2 v dreglat extremt mycket - det rinner ur munnen på honom. Gnagig är han och det har han varit sen han var 3 mån. Kanske lite mer gnagig senaste veckorna..
Kan det vara tänder på g? men får de så mkt temp av det?

Sv: Tandbristning?

Det låter väl som att tänder kan vara på G. Kanske en kombination av tänder och förkylning?
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro ang. feber när tänderna kommer. Vissa säger att de kan få lite feber och andra säger att det inte har med tänderna att göra... :confused:
Jag har inte märkt någonting på Arvid när han har fått sina tänder. Kanske blev han lite mera "gnagig" precis före. Han fick sina framtänder i underkäken när han var 5,5 månad och nu vid 8 månader kommer framtänder i överkäken + tänderna bredvid framtänderna både i över och underkäken. 6 tänder på en gång alltså och han är precis som vanligt :D

Sv: Tandbristning?

Det kan säkert vara så - eller inte. Det kan ju vara en vanlig förkylning också. Så länge det inte är värre än 38.7 hade jag inte varit orolig ändå. Testa gnid in lite barnalvedon på tandköttet, det sa de till mig att man kunde göra.

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 048
Hundhälsa Hej! Jag har en Bc hane på 2.5år som precis var inne för kontroll av sina tänder. Han har tandsten på typ alla sidotänder, vi snackar...
Svar
2
· Visningar
1 350
Relationer Jag hade lagt killar på hyllan efter jag träffade en psykopat/narcissist som jag bröt med i somras. Har jobbat väldigt mycket och grävt...
Svar
12
· Visningar
5 590
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Jag har grubblat hela dagen på detta. Vill ventilera mig, men känns som om detta jag kommer skriva kommer låta ganska...Ljugit! MEN, jag...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 690
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar