Tand fråga..

Janey

Trådstartare
Valpen är 5månader och håller på att tappa tänder, än så länge har det gått bra men nu har en en av de långa tänderna i underkäken lossnat och en ny tand har tittat fram, men den långa tanden liksom sitter fortfarande fast i tandkötten men hänger helt löst.. den nya tanden har alltså tittat fram och den andra tanden står rakt ut ur munnen.. :P

Försökte ta några bilder men vet inte om dom blev så bra.

Ska man dra ut den? Den sitter fast ORDENTLIGT i tandköttet, men den är ändå helt lös... :P

bild-093_120187352.jpg

Sv: Tand fråga..

Den tanden har redan lossnat. Den kommer kanske att hänga kvar i tandköttet max ett par dagar. Lek med valpen, ha t ex lite dragkamp med något mjukt (fläta några tygremsor så att det blir lite tjockt att bita i) så kommer den förmodligen att fastna i det och följa med ut när h*n tappar greppet. Bättre med lek än att försöka peta bort tanden. Har man roligt så tänker man inte på att det kanske känns lite när den släpper.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
476
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Min 6 åriga hund har en lös tand. Han har superfina tänder i övrigt och brukar få beröm hos vet. Nu har han en lös tand som sagt, en...
Svar
6
· Visningar
1 217
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 851
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 836
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka