SkorpSmulan
Trådstartare
Jag har fått ett behov av att skaffa råtta igen, jag har haft flera stycken tidigare men det börjar vara väldigt länge sen nu.
Min största fundering just nu är hur jag hittar råttor.
Jag vet att man inte ska köpa från en djuraffär men jag har försökt googla och jag hittar inte något annat alternativ här uppe i norr.
Hur illa är det att gå till en djuraffär och köpa två stycken?
Bur och vattenflaska har jag nog sen tidigare. Men sen ska dom väl ha något slags hus eller?
Och vad för strö? Jag tror att jag bara tog spån från stallet förut men läste nu att det kan vara för dammigt.
Sen läste jag även att det finns selar att köpa, det fanns nog inte då när jag hade dom men det lät ju bara helt underbart att ta med råttan ut i sele, något man bör tänka på där?
Fler tips och saker att tänka på när man köper råtta?
Och sist. Nån som har råttor som vill dela med sig av bilder och annat.
Min största fundering just nu är hur jag hittar råttor.
Jag vet att man inte ska köpa från en djuraffär men jag har försökt googla och jag hittar inte något annat alternativ här uppe i norr.
Hur illa är det att gå till en djuraffär och köpa två stycken?
Bur och vattenflaska har jag nog sen tidigare. Men sen ska dom väl ha något slags hus eller?
Och vad för strö? Jag tror att jag bara tog spån från stallet förut men läste nu att det kan vara för dammigt.
Sen läste jag även att det finns selar att köpa, det fanns nog inte då när jag hade dom men det lät ju bara helt underbart att ta med råttan ut i sele, något man bör tänka på där?
Fler tips och saker att tänka på när man köper råtta?
Och sist. Nån som har råttor som vill dela med sig av bilder och annat.