Talinum - ext utlåtande

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare cissiny
  • Startdatum Startdatum
C

cissiny

Sitter och kollar lite på Talinums avkommor - min syster har fött upp två. Ett sto som betäcks i år för första gången och en hingst.

Ganska intressant tycker jag - men jag har letat och letat efter Talinums exteriöra utlåtande, kan inte hitta Flyingekatalogen i fråga... Han var ju inte godkänd för halvblodsavel, bara fullblod. Stod på Flyinge 1996 och 1997 i alla fall. Har hittat avkommor fram till 2003. Nån som vet vad som hände sen, dog han?

Mvh Cissi

Sv: Talinum - ext utlåtande

Exteriöromdöme vid avelsvärderingen: "Stor och rejäl, långlinjerad hingst. Väl ansatt hals, djup välliggande bog, långt kors. Gott skelett, hänger i knäna fram, smala hovar. Taktmässig, lång skritt, ordinär trav". Hämtat från Flyinges katalog 2000.

Tack!!! Precis vad jag behövde! :)

Mvh Cissi

Vet inte om nån är intresserad... Har för mig att nån här har Talinum-avkomma?
Har kikat lite på hans amerikanska avkommor. Det är bara en handfull som jag vet hur länge dom löpte, men där är ett par som löpte till 8-9-10 års ålder... det är väl länge? :) Låter som hållbarhet? :)

Mvh Cissi

Tjockisen på bilden här brevid är e. Talinum ;)

Jag har fram till i går (:cry:) ägt en Talinum xx -avkomma. Han löpte endast ett år på banan(säsongen som 2-3 år), gjorde 10 starter men var inte tillräckligt bra, kanske för stor och gänglig (172 cm)!? Min f d häst är korrekt i benställ, har oerhört långa ben och är väldigt ädel. Han har väldigt bra gångarter. Är ngt överbyggd bak. En riktig eyecatcher! Supertemperament om än något lat. En dröm att hantera i allt! Har inte haft någon "förslitningsskada" som sena eller kot/knä eller hovledsinflammaton. Är nu 9 år och har placeringar i *-ig fälttävlan (startat internationellt)

Nu är/blir han norsk men det blir nog bra! ;)

Liknande trådar

Avel Som vissa av er kanske kommer ihåg så hade jag ute en tråd innan där jag ville ha tips om hingst till mina ston..... Iallafall så...
2
Svar
34
· Visningar
3 442
Senast: Behati
·
C
Avel Hittade alla hittills godkända spermaimporter ( halvblodsaveln ) idag. Kursiverat är kopierat från tidningen Ridsports hemsida och...
Svar
3
· Visningar
1 066
Senast: Donauschwalbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka