Tåliga/Hållbara ridbyxor

wikan

Trådstartare
Jag vill gärna få tips på helskodda ridbyxor som håller
att ridas i 7dar/v.

Köpte nya CRW på H**** och dom höll ca 4-5mån
och är nu helt slitna på den skodda delen.

Får gärna kosta lite bara dom håller :):bump:

Sv: Tåliga/Hållbara ridbyxor

Jag har ett par som jag köpte på b*rjes för typ 100 årsen.. Ne, men..2003/2004 tror jag. Använda genomsnitt 4-5 dagar/vecka.
Var inne på deras hemsida och det verkade tyvärr inte som dom fanns kvar. Men det kanske är någon som vet om b*rjes andra ridbyxor har liknande livslängd? :idea:

Pikeur!

Går dem sönder har du ju garanti på dem, dock inte för dagligt slitage.

Pikeur, kostar kanske som 3 par CRW ridbyxor men håller extremt mycket längre.

Jag gillar Eurostar mer än Pikeur, mina Pikeur började tappa färg snabbt även om jag bara använder dom en gång i veckan.

Jag har ett par från back2back som är kanon. Har haft dom i cirka sex år nu och jag har använt dom i genomsnitt 4ggr/veckan. Då som slit och släng ridbyxor så jag har verkligen inte varit rädd om dom. Men de är fortfarande hela och fina. Kostade nog inte mer än några hundralappar heller. Väldigt sköna också med låg midja.

Har även pikeur, men jag tycker inte de pikeur byxorna som finns att köpa i butik nu för tiden är speciellt bra. Inte alls så tåliga som man hört. Vet jätte många som är missnöjda med dem då de inte håller kvaliten. Har dock ett par ridbyxor från pikeur som jag köpt för hundra år sen som är super, de är ribbade. Men de säljs tyvärr inte längre..

*kl*

Alla rekommenderar pikuer och talar varmt om dom, men om man som jag sliter ut dessa på ett halvår? Det är jättetrevliga byxor men jag vill kunna ha det längre än ett halvår när man köper såpass dyra byxor.

Nu köper jag billigare ridbyxor, jag sliter endå ut alla mina dyra som billiga, inom ett år. Jag vet inte riktigt vad jag gör, men har ridbyxor på mig nästan 24/7.Inga andra tips på ridbyxor? För min del behöver de inte vara de trendigaste och modernaste bara dom håller.

Tack för alla svar:)

Hade hört talas om Pikeur med blandade känslor, kanske dom var bättre
förr?! än dagens byxor. Trisst att köpa så dyra byxor och så håller
dom inte länge ändå.

Ska kika på Eurostar :bump:

Varför inte kika på alla märken och pröva dem modeller samt färger på ridbyxor du gillar bäst?
Olika modeller är ju sydda för olika kroppar (alla modeller från Pikeur passar inte samma kroppsform, vissa passar bättre och vissa passar sämre och det gäller även andra märken på ridbyxor så klart inte bara Pikeur).

Jag köpte mig ett par Drako helskodda ridbyxor för 20 år sedan men slutade i princip rida efter jag använt dom i två år. De har legat hela tiden och jag har tvättat de en gång (för kanske tio år sedan) och har nu återupptaguit ridningen - I SAMMA BYXOR - och de är lika snygga, hållbara, mjuka i skinnet och allt som förr. Kostade drygt 1500 på den tiden men som sagt, det är dom lätt värda! *love*
Fanns så dom passade till tjockisar som mig också! *more love* :D

Nu köper jag billigare ridbyxor, jag sliter endå ut alla mina dyra som billiga, inom ett år.

Som sagt, jag kan bara rekommendera Eurostar om du vill ha någonting som verkligen håller, men om du ändå sliter ut dem så fort så välj bekväma byxor från någon annan butikskedja till mer humana priser. I bästa fall kan du ju få 2-3 par byxor till priset av ett par Eurostar, så egentligen är det ju sak samma?

Sen beror det ju lite på VAR dina byxor slits mest - helskodda har längre livslängd, framförallt de skodda med Skinn!!! men de är å andra sidan mycket svåra att få tag på nuförtiden...
Har dock ett par sådana från Eurostar som hängt med i prick 10 år nu... :love: ...färgen är dock förskräcklig så de är förpassade till garderoben f n tills just den färgen blir modern igen :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 050
Senast: Bison
·
Utrustning Jag är ute efter ett par ridbyxor som faktiskt håller. Älskar Maya Delorez Function tights men för mig slits sömmen på insidan av benen...
2
Svar
25
· Visningar
2 210
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 718
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 859
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka