Tåliga frukt/bärträd

Tassa

Trådstartare
Hej.

Jag vill ha lite fler fruktträd men vi har inte riktigt plats i trädgården.

Vi har en plats precis bredvid ett gärde där marken är väldigt blöt på våren och hösten, men torr på sommaren om det inte regnar. Det är ofta rätt blåsigt också. Finns det några fruktträd eller bärbuskar som skulle kunna funka? Eller är det helt kört just där?

Jag tror på ett äppleträd :) Finns ganska många som är härdiga.

Det viktigaste om inte marken är naturligt lucker är att man gräver stort och djupt så att rötterna har lätt att växa till, finns det hårda jordlager blir det typiskt så att trädet stannar i tillväxt och inte vill ta sig riktigt.

Senast ändrad:
Jag tror på ett äppleträd :) Finns ganska många som är härdiga.

Det viktigaste om inte marken är naturligt lucker är att man gräver stort och djupt så att rötterna har lätt att växa till, finns det hårda jordlager blir det typiskt så att trädet stannar i tillväxt och inte vill ta sig riktigt.

Tack, då kanske det inte är helt kört iaf. Ska leta efter en tålig sort. :)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
423
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Trädgård & Växter Nu när det verkar bli vanligare med mer torka på delar av sommaren, plötsliga skyfall, blöta vintrar etc. - hur hanterar man bäst...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: Sleepy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 648

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka