Talgbollar

Sv: Talgbollar

Varför ge dom det?

Utan att vara expert, så tror jag det är mindre lämpligt. Dom talgbollar vi hänger ut till småfåglarna innehåller en stor del fett och en lite del frön. Kan inte se att höns skulle ha det stora behovet av fett under vintern med fri tillgång på hönsfoder mm.

Dessutom blir det väl kostsamt?

LIA

Jag ger av Hönsens mat till småfåglarna ( hönsfoder ) så jag tänkte att småfåglarna kunde dela med sig till Hönsen... Men nåt i mig sa att det inte är lämpligt . Det blir inte dyrt om man köper det hinkvis på "ett ställe som är billigt"
Jag heter Carl ! Inte kalle stället:D.
Dyrt är däremot de konserverade Majskornen dom får av mig !

Tack i alla fall !

Hej från Hambo

Så mycket fett som en talgboll ska inte hönsena ha. Ge talgbollarna till småfåglarna och ge hönsfodret till hönsena, det blir nog bäst för alla parter;)

Eller varför inte ge helsäd till hönsena, det får dom här och det går bra under vintern:)

Liknande trådar

Lantbruksdjur Hej, nån som har gjort en egen vattenbehållare till ffa höns, med samma idé som den på bilden att man kan fylla på vatten uppifrån? Med...
Svar
7
· Visningar
585
Senast: Snövit
·
Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
943
Senast: Luff
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: ameo
·
Hundhälsa Min 13-åring skulle ha löpt i maj/juni men inget hände. I juli var hon lite svullen om vulvan så jag tänkte att hon kanske hade ett dolt...
Svar
10
· Visningar
1 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka