takten borta!

Tibra

Trådstartare
Tibra har en jättefin och härlig ren takt i sin tölt..
men nu börjar hon tappa den tycker jag!
För någon vecka sedan tappade hon en sko och ömmade så mycket i hoven att hon haltade.. mot detta fick hon något slags plast som skydd under skon..så det lyfte upp sulan..
kan takten då förstöras av just detta? Att ena hoven är lite mer upplyft än alla andra? Jag menar det är inte sån stor skillnad..men man börjar ju undra..eftersom detta hände efter skoningen..

Sv: takten borta!

varför fick hon den plasten som skulle skydda då? det kan vara mkt troligt att det är det som påverkar ring hovslagaren och säg det...

Sv: takten borta!

Gullan86 skrev:
varför fick hon den plasten som skulle skydda då? det kan vara mkt troligt att det är det som påverkar ring hovslagaren och säg det...

jag kom inte ihåg riktigt hur han sa men de var något att lyfta upp sulan mer från marken och plasten gjorde att den inte belastade lika mycket utan nu var det själva hoven och plastet..han sa att det kunde bli lite ojämt men inte att det skulle märka av direkt.. hade kanske varit bättre med sula?

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
748
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 084
Senast: animalasia
·
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
3 356
Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
14 187
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar