Taklampa som matchar

Korall

Trådstartare
Jag har matplatsen i mitt vardagsrum. För tillfället finns endast en taklampa där, ovanför soffbordet.
Har en kottelampa där (kopia).
Försöker hitta en lampa som matchar men det är svårt. Känns trist köpa en till likadan lampa ovanför matplatsen?
Vardagsrummet går i vitt och ljusa färger. Lite rosa, lila och grönt. Tapeten är vit/beige. Möblerna är vita.

Ackord_5454_(53x-53-cm)_free.jpg
taklampa-kotten-vit-louis-poulsen.jpg

Senast ändrad:
Jag gillar när det är enhetligt men hos oss har vi valt att ha lampa ovanför matbordet och "myspysbelysning" vid soffbordet! Vi lär nog inte hitta en likadan lampa till nämligen.

Vi har öppen planlösning mellan kök och vardagsrum. I köket hänger en AJ Royal Lamp:

arne-jacobsen-aj-royal-lamp_rkb.jpg

I vardagsrummet har vi en Octo 4240 pendel:

37915002001.jpg

Jag tycker att stilarna passar ihop men eftersom den ena är metall och den andra trä blir det inte för likt heller. :)

ikea-ps-taklampa-vit__0364065_PE548416_S4.JPG

Har denna i vardagsrummet, ger inte ifrån sig jättemycket ljus. Mest mysbelysning men det kanske är bra ovanför en matplats så man slipper ha skarpt ljus i ögonen?

Just den har jag funderat över. Om den matchar ihop med Kotten? Så kan jag även komplettera med fler smålampor för bättre ljus när det behövs (har min studiehörna i samma rum).

Just den har jag funderat över. Om den matchar ihop med Kotten? Så kan jag även komplettera med fler smålampor för bättre ljus när det behövs (har min studiehörna i samma rum).
Det är ju lite som kotten fast... mer robotisk :D Skulle absolut kunna tänka mig att det hade varit snyggt med denna och mindre och mer koncentrerade ljuskällor på väl valda platser.

@Modig_Korn Älskar den lampan!! Tyvärr förstörde sambon det för mig genom att kalla den dödsstjärnan och vill hänga en Darth Vader gubbe i den. :cautious:

@Korall jag tycker den matchar väldigt bra med kotten. Väninnan har just dessa 2 i samma rum. Fast hon satte 2st utav robotlampan eller vad man ska säga ovanför matplatsen. Dock har hon en rejäl matplats på 8 stolar.

@Modig_Korn Älskar den lampan!! Tyvärr förstörde sambon det för mig genom att kalla den dödsstjärnan och vill hänga en Darth Vader gubbe i den. :cautious:

@Korall jag tycker den matchar väldigt bra med kotten. Väninnan har just dessa 2 i samma rum. Fast hon satte 2st utav robotlampan eller vad man ska säga ovanför matplatsen. Dock har hon en rejäl matplats på 8 stolar.

Jag tycker också den ser ut som Dödsstjärnan :o skitfränt ju :D men den passar inte in hos mig.

Liknande trådar

Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
763
Senast: nyttnick
·
Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
1 193
Senast: cewe
·
Hemmet Försöker bestämma mig hur mitt vardagsrum ska se ut, om jag ska ha tapet eller måla och i så fall vilken färg :p Har tre hyfsat stora...
Svar
14
· Visningar
1 578
Hemmet Jag försöker få inspiration till vårt turkos/ljusblå kök och har börjat inreda med lite småprylar i en smått retro känsla. Något som...
Svar
7
· Visningar
5 195
Senast: Cydonia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Kattbilder #10