Tailormade Temptation vs Tuschinski

Vikan

Trådstartare
Nu är det dags! Ska äntligen börja mitt avelsliv. Har (ev pågång) ett selektionssto e: Weltman som är toppen i temperamentet och gång 9-7-8. Har sett en jättefin avkomma e: Tuschinski (varför dessa krångliga namn) men är egentligen mer inne på sonen Temptation. Min är lite lågställd och endast 160cm så det ska vara högställt, ädelt och inte för små hingstar. Vill ha massor med synpunkter!Har också varit inne på De Noir och andra De Niro söner. Även Ampere har varit på tapeten, men jag gillar inte att han briljaderar. Vill ha så korrekt hingst som möjligt. Väl ansatt hals måste de vara med och inte kort...Hjälp är jag rätt ute, alla erfarna uppfödare? :bow:

Sv: Tailormade Temptation vs Tuschinski

Temptation verkar vara riktigt "inne" så avkomman blir nog inet svårsåld om du vill sälja;) Har dock inte koll på hur pass väl han typar sina avkommor eller om han nedärver sin storlek. Ampére är ju inte jättestor själv. Vad jag hört om ahns avkommor är att han nedärver sina gångarter väldigt väl. Om jag avr su skulle jag även at en titt på Bellagio - stor & högställd med bra trav och galopp!

/Krisse - som väntar föl e Ampére & Bellagio.

Bellagio har jag sneglat lite på också, filmen på Tullstorp måste dock vara i konstigt format, han har typ 2 cm mellan frambenen;). Har inte sett varken Ampére eller Bellagio live, tycker kanske Ampére ser lite grov ut, har du sett honom? Mitt sto (köpet är klart) är ju lite grövre i typen så jag vill absolut ha en ädel hingst.

Nu är det dags! Ska äntligen börja mitt avelsliv. Har (ev pågång) ett selektionssto e: Weltman som är toppen i temperamentet och gång 9-7-8. Har sett en jättefin avkomma e: Tuschinski (varför dessa krångliga namn) men är egentligen mer inne på sonen Temptation. Min är lite lågställd och endast 160cm så det ska vara högställt, ädelt och inte för små hingstar. Vill ha massor med synpunkter!Har också varit inne på De Noir och andra De Niro söner. Även Ampere har varit på tapeten, men jag gillar inte att han briljaderar. Vill ha så korrekt hingst som möjligt. Väl ansatt hals måste de vara med och inte kort...Hjälp är jag rätt ute, alla erfarna uppfödare? :bow:

Nu blev jag nyfiken, min häst har nämligen två systrar e.Weltman varav den ena har samma siffror på gång som ovan, selektionssto och till salu senast jag hörde. Stämmer bra in på din beskrivning i typ också.
Hon fick en avkomma e.Bocelli 2011, är det samma sto?:)

Senast ändrad:

Jag tycker själv att Bellagio är ädlare än Ampère. Bellagios sämsta sida är väl hans skritt - men har du ett sto med bra skritt skulle jag våga chansa;)

Nej, det är inte samma sto, men jag tror jag sett den du menar på nätet. Fanns längre ifrån mig men verkade också väldigt trevlig:)

Ja, då sätter jag upp Bellagio på listan, men Temptation är nog fortfarande
1:a handskandidat;)

Vill påminna omi att tråden handlar om Tailormade Temptation vs Tuschinski och ingen enskild vilken hingst ska jag välja tråd till mitt sto ....

När man sätter upp en tråd om enskild hingst låt den då vara just det en tråd om den eller de hingstarna ?

Tack Mia

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka