tagit hand om en övergiven tamråtta

A

Anna_Fransiska

mm, grannen Kjell kom o knackade på rutan.. han hade hittat en tamråtta i soputrymmet ute på parkeringen.. han hade kallat på den o den hade kommit till honom.. han frågade om vi ville ta hand om honom.. ja e ju inte sen me att svara o ja har haft tamråttor innan! så här ser han ut:

{b8bb0359-94c5-4440-a57d-d2530b7b8d6a}.jpg

han e inte så stor, alltså e han nog inte så gammal...
igår hade han hoppat ur den första tillfälliga lådan o gömt sig... under filten i soffan o lagt sig för att sova.. *s*... vi letade nästan överallt i lägenheten.. *s* en sån filur... nu ska ja bara höra me en systerdotter om hon har sin gamla råttbur kvar... han e väl söt!!?

Black roan :love: Är kär i den teckningen. Han är jättefin din lilla råttis!
Ska ni ha kvar honom och köpa honom en råttvän?

Söt.

Gå till veterinär och undersök så han inte bär på ngt, speciellt om ni har andra djur! :)

Jättefin!
Kan vara så att någon faktiskt "slängt honom" och det var därför han befanns i soprummet. Min granne jobbar på anticimex och fick ta hand om två tamråttor och en mus på detta hemska sätt - nån hade stoppat dem i en plastpåse och SLÄNGT DOM i sopnedkastet! Folk är inte kloka!

Njut av gos-killen, han hade TUR som kom till dej!

vi misstänkte de oxå.. att folk kan göra så bara.. kunde de inte ha satt upp en lapp bara om hade de hade några tamråttor att sälja, el nåt..

vi misstänkte de oxå.. att folk kan göra så bara.. kunde de inte ha satt upp en lapp bara om hade de hade några tamråttor att sälja, el nåt..

Folk är inte kloka - man upphör aldrig att förvånas!
Grrrrrrr på såna människor - kram till såna som du!
:love:

Sv: tagit hand om en övergiven tamråtta

Jättesöt! Jag vill också ha tamråttor, men min mamma vägrar, så jag får vänta tills jag har flyttat hemifrån. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Denna texten berör mig så otroligt mkt och jag gråter varje gång jag läser den:cry: :cry: :cry: När jag var valp, underhöll jag dig me...
Svar
12
· Visningar
1 240
Senast: Ämelie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama