Tävlingstravare

A

acrazyone

Fick hem ny häst igår, bara lite nyfiken på vad ni ger era starthästar? Min har stått på sport & groove, tänkte jag skulle byta till ngt annat havrefritt.. Några förslag?
 
Den starthäst jag följt noggrant (främst i studiesyfte) är en bjässe, 170 cm och 560 kg.

Han har tidigare haft lätt att falla ur, han står (som starthäst) på c a 125 MJ/710 gr protein. Men där ingår havre. Grunden är hösilage på 5,2/29 (kort sagt; kunde varit bättre) på det är lagt havre, betfor, Krafft grund, Krafft turbo och Krafft Olja samt vitaminer, mineraler.

Fodermedlen valda av ägaren/tränaren med hänsyn till vad de fodrar med i stallarna.
 

Liknande trådar

  • Låst
Foder & Strö Varmblod 21 år. Svårfödd. . I fint hull men mot smalare hållet. Bete i princip slut, hösilage 4 ggr dag. Fick hem henne i juli...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 759
Senast: Görel
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
877
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
489
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 265

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp