Tänder som inte kommer - hämmas av bitande

Status
Stängd för vidare inlägg.

Timsetim

Trådstartare
Båda barnen fick sina första tänder i november.

Sedan detta året började har Hugo fått ytterligare 3. Men Alice har fortfarande "bara" två.

Förklaringen till detta ska enligt vissa vara att hon biter så mycket på allt att tillväxten hämmas. Kan detta verkligen stämma? Någon som hört det förrut?

Den logiska förklaringen i min värld är att alla är olika och utvecklas olika.

/Timsetim
 
Sv: Tänder som inte kommer - hämmas av bitande

Tror jag inte på, min mellanpojke tuggade aldrig på något, sög på nappen endast han var vida mycket senare än sina två syskon med tänderna och de var som små bävrar.
 
Sv: Tänder som inte kommer - hämmas av bitande

Alla är olika. Tänk bara på hur olika vi tappar mjölktänderna.
En del de flesta i första-andra klass, i min klass var det en kille som tappade sina sista i åk. 9.

Bitandet i allt= låter som att det kanske kan klia lite i tandköttet, och gaddarna är på g?

*jämför glatt med hunden*
 
Sv: Tänder som inte kommer - hämmas av bitande

Då verkar åtminstone vi här i tråden vara överrens!:)

När det gäller Alice så har hon bitit i allt och saglat något fruktansvärt sedan hon var 3 månader så jag har slutat tro att just det beror på att hon är på väg att få tänder. ;)

Hon är kanske en motvalskärring, när hon slutar sagla och bita så kommer bissarna!:D

/Timsetim
 
Sv: Tänder som inte kommer - hämmas av bitande

hon kanske får jättemånga på en gång istället :idea:
 
Sv: Tänder som inte kommer - hämmas av bitande

Min dotter snart 13 månader, har läääääänge bitit och tuggat på allt och hon hade 8 tänder som 7 månaders parvel. Numera är det snart fullt i munnen...så nej, jag tror inte att tillväxten hämmas.
 
Sv: Tänder som inte kommer - hämmas av bitande

Min logiska förklaring är precis som din och alla andras förklaringar- att man utvecklas olika:D Jag tror absolut att hon får fler tänder, tror inte det är planerat att hon blir en tandlös Alice Riktigt ännu:p
 
Sv: Tänder som inte kommer - hämmas av bitande

Mina bekanta och "förståsigpåare" började rota i Elis mun från han var runt tio veckor, och de envisades med att påpeka att tänderna absolut skulle komma "när som helst". Dessutom dreglade han floder, och satt alltid med händerna i munnen. Första tanden kom vid sju månader, och nu vid nio månader har han fyra.

Jag tror på dina förklaring alla gånger.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 437
Senast: Destiny_D
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 164
Senast: Grazing
·
Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 414
Senast: mackan
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 889
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp