Tadaaa! Dagens dummaste fråga!

Sv: Tadaaa! Dagens dummaste fråga!

Så här ser snösulorna ut vi har på våra pållar. Tillklippta plastbitar från en plastdunk. Funkar kanon och är billigt.

Fungerar det verkligen?
Blir lite nyfiken bara, vanligtvis använder jag mig av de som visades i en länk.

Min ena häst har helsulor fram (som de du visar fast "riktiga" stötdämpande sulor) och det fastnar jättemycket snö, fast det beror nog på att han har eggskor :p

Önskar det fanns något sätt att få snön att släppa även om hästen måste ha eggskor & sulor :mad:
Ingen som har någon idé på det?

Sv: Tadaaa! Dagens dummaste fråga!

Jag har samma typ av sula, men i svart gummi. Jag bor i Skåne och skor med snösulor ungefär december-mars, för att vara beredd om/när det kommer snö. Mina sulor brukar hålla två vintrar (oavsett underlag), sen har plasten torkat lite för mycket för att fungera effektivt.

Min knas till häst drog av sig en sko i förra snöstormen, den ligger i hagen nånstans med sula och allt... Hovis hade slut på snösulor och stället där han köper in sulor hade också slut. Så jag fick köpa den billigare varianten i ridsportbutiken istället. De sulorna hade ingen kanal utan hel kant istället. Tveksamt om de funkar lika bra, men vad gör man? Kunde ju inte gärna haft sulor på tre hovar och låta en vara utan. :p

Glasslocksmodellen har jag aldrig fått att fungera på min häst...

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 223
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
789
Senast: Amk
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när... 2
Svar
20
· Visningar
1 780
Senast: Oknytt
·
Samhälle Jag har egentligen bara en fundering angående Försäkringskassan och hur det fungerar med meddelande från dem. Sedan jag skiljde mig... 2
Svar
22
· Visningar
2 054

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka