tacksam för råd

roge

Trådstartare
Hej!!
Jag har ett sto som är 18 år gammal pga av fång och dräktigheter har hon blivit mycke stel i benen. Hon har hårda gallor på frambenen och just nu tillfälligt svullen i kotan. Hon blir tillfålligt bättre i benen när man ridit henne en lång runda men varar inte så länge.... det är det senaste halvåret hon har blivit så här stel innan har vi ridit henne i normalt arbete.. Det jag vill ha ett tips om är ska man bara låta henne gå i en stor hage eller ska man ut och skritta med henne?
 
Sv: tacksam för råd

Jag tycker du ska åka in och kolla upp hästen på klinik. Hårda gallor ska man vara uppmärksam på, detta är negativt. Läste nyligen att det kan bero på något med ledbrosken. Är hästen stel fram eller bak ? Om bak kanske du ska kolla upp spatt ?!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
Hästhantering Hej! Ny här så vet inte riktigt hur detta går till men hoppas på svar från någon. Har skaffat ny medryttarhäst för ett tag sen, en...
2
Svar
31
· Visningar
2 724
Hästvård Min häst är halt och vet inte vad det kan vara, hur jag ska gå tillväga eller vad det kan bero på! Hon är en ädel maxad d-ponny på 8år...
Svar
10
· Visningar
2 906
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej ! Behöver tips råd ! För att göra en lång histora kort så i september hade min häst en stor lymfangit på bak benet höger bak. Tog...
Svar
3
· Visningar
1 180
Senast: aramis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp