täckestorlekar

Svenskt halvblod, 170 cm cirka - 150-155
Svenskt halvblod, 148 cm - 135

ut i stallet med måttband å mät längden på han.. är de inte så man ska göra?? visst att alla täcken inte stämmer med storleken de utger sej från att vara.. men att mäta hästen är iaf va ja har gjort ¨de har funkat rätt så oki..

varmblod sto fd travare 168-grovt bygget. har 145-155 i täcken. endel merker kunne hun hatt 150 i, men det finnes sjelden.

sportsponni sto, 125- normal (unghest, utrent) har 115 ca i täcken. bucas i 115 er litt stort de fleste andre går.

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
715
Senast: fio
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 565
Senast: morgaine
·
Utrustning På en sele finns spänne för själva gjorden och ett spänne som går under hästens mage som sitter fast i bröstan. Undrar hur hårt man...
Svar
11
· Visningar
529
Senast: Efwa
·
Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
15
· Visningar
660
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka