Täckesmarodör

S

Sannam

Jag har en täckesmarodör inhyrd, han går i samma hage som dom andra valackerna o drar jämt i täckena. På några dagar har han dragit av bensnörena på två täcken samt dragit av gjorden på ett täcke, har bara ett täcke med bensnören och gjordar på o den har fått en rejäl reva. Finns det något bra att kleta/spraya på täckena för att han ska låta bli? Vill ju att alla grabbarna ska gå i samma hage för dom har väldigt roligt samtidigt med mkt bus o hålligång, inte en lugn stund på dagen.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Täckesmarodör

Du kan ju prova med No-bite klet. Det är beskt :devil: !! Vi hade oxå en täckesmarodör i hagen men på honom fungerade inget. Annars har jag hört talas om att det kan fungera med "kärring"parfym som luktar riktigt starkt av blomma eller nåt... :banana: Lycka till med marodören! :rofl:

Är det Ville eller Valle vad han nu heter som är igång igen? Jag har samma problem ned min inhyrning, han lärde sig o bita täcken av Jens så nu har inte Lasse några hela täcken heller, ska åka till Ullared på lördag o inskaffa några nya.

Labero skrev:
Du kan ju prova med No-bite klet. Det är beskt :devil: !! Vi hade oxå en täckesmarodör i hagen men på honom fungerade inget. Annars har jag hört talas om att det kan fungera med "kärring"parfym som luktar riktigt starkt av blomma eller nåt... :banana: Lycka till med marodören! :rofl:
Jag tycker att ni skall prova ett medel som börjes har. Det är ett slags spray. Dom hatar den smaken.

Jag hade på No-bite(granngården hade) eller vad det heter, eftersom mina täcken numera ser ut som en sil av alla småhål
(fast min häst är inte oskyldig han kan retas som :devil: för att få igång den andra hästen, han älskar :love: att hitta på hyss..)

Har inte märkt av nåt mer hål än så länge, får väl se hur länge det det dröjer...
Iofs hittade hästen ett ställe där jag hade missat kletat på...och givetvis finns det en reva även där numera...

det är en liten skurk häst vid namn Tyr som gärna biter sönder min hästs täcken, kanske ska prova med kärring parfym :idea:

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 670
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 725
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva synpunkter på hästbeteende. För en månad sedan flyttade en valack in hos oss. Vi har en ranghög snäll valack som...
2
Svar
20
· Visningar
2 472
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 660
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar