Täckesfråga!!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fjäril
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 739
F

Fjäril

Ngn som vet något om detta täcke?
nylight.jpg

Är det bra kvalite och är de korta i modellen?
Min häst är ju så liten men har ack så lång rygg ;)

Märket är Olymic light protector, och modellen är skaltäcke, alltså ett regntäcke...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Täckesfråga!!!

Skulle inte rekommendera.
Dåligt innerfoder, torkar aldrig.
Dålig passform i bogen.

En häst på stallet har det. Duger som skräptäcke, man knappast något som håller eller går att ha varje dag...kanske reservtäcke.. Torkar dåligt och tål inte mycket väta..

Ska du ha ett BRA regntäcke som håller år efter år, köp ett RHINO! Finns i alla storlekar, man blir inte helt ruinerad och täcket håller hundra år! Sköthästen har ett som han har haft i ca 3-4 år, håller hur torrt som helst!!

Jag köpte ett sånt i våras, vilket jag ångrar. Ett riktigt skittäcke. :devil: Dålig passform och det går inte ner särskilt långt på sidorna. Jag hade tänkt ha det som ett skaltäcke men det skyddar inte täcket under så bra. Det håller inte riktigt tätt heller och tål inte att någon annan häst nafsar i det, det går sönder direkt. Det var att kasta pengarna i sjön.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 663
Senast: morgaine
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Bråkande hundar
  • Valp 2025