Täcker försäkringen detta?

Scilla

Trådstartare
Friröntagde min ena häst inför försäljning och hästen har fram tills detta inte uppvisat några hältor alls men på röntgen visade det att hästen har kotsenbensfrakturer på bägge bakbenen vilket innebär att han måste opereras för att kunna hålla i framtiden.

Veterinären skickade remis och försäkringsbolaget har godkänt operation av frakturerna.

Men frågan är nu när jag fick fakturan från röntgen där står det bara röntgen 14 bilder och böjprov utan diagnos. Kan jag skicka in den till försäkringsbolaget? utan röntgen så hade detta aldrig upptäckts förens det troligtvis var försent men det är ju rätt många bilder som är tagna av annat syfte.

Vad tror ni?

Sv: Täcker försäkringen detta?

Om hästen är försäkrad i samma bolag sen den var för borde försäkringsbolaget ta det. Eftersom de redan har godkänt op ska det förhoppningsvis inte bli problem.

Sv: Täcker försäkringen detta?

De sorterar bort resterande röntgenbilder, så skicka in du. (Dvs du får ersättning för relevanta röntgenbilder, inte resten. Om d einte är snälla och alla slinker med =))

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 426
Hästvård Hej på er, behöver lite tankar och erfarenheter. Sålde ett d-ponnysto i maj, 6 år gammal. Vid försäljningen var ponnyn fullt igång...
Svar
4
· Visningar
1 276
Senast: valley
·
Ekonomi & Juridik Alltså kan bli annat än tokig i alla fall på vissa av dom. Jag sålde en häst som jag strax innan försäljningen höjde livvärdet på. Denna...
Svar
1
· Visningar
952
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka! Min häst gjorde sig akut illa i benet när han var ute i hagen och har sedan i...
20 21 22
Svar
432
· Visningar
39 268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka