froggy

Trådstartare
Jag är på jakt efter nya täcken till ny häst.

Hästen har ganska hög manke men är även ganska smal framtill och smal hals.

Jag är inte ute efter något svindyrt täcke.

Jag har tittat på Avalanche regntäcken. Vad tycker ni om deras passform och kvalité?

Jag gillar Protector stalltäckena. Dom sitter väldigt bra kring bogen och åker inte ner.

Jag vill ha bogveck och täckena ska inte strama framtill. Har ni några förslag?
 
Sv: täcken

Men Shires är ju väldigt generösa i storlek, tvivlar strakt på att det skulle fungera på typen av häst som TS beskriver.

Till TS:
Du nämnde aldrig vilken prisklass du är intresserad av men jag kan rekommendera Bucas freedom täckena (Bucas budgetalternativ), dom sitter fint på min häst med samma kroppsbyggnad som din.
 
Sv: täcken

Men Shires är ju väldigt generösa i storlek, tvivlar strakt på att det skulle fungera på typen av häst som TS beskriver.

Till TS:
Du nämnde aldrig vilken prisklass du är intresserad av men jag kan rekommendera Bucas freedom täckena (Bucas budgetalternativ), dom sitter fint på min häst med samma kroppsbyggnad som din.

Max 800 kr är jag beredd att betala. Jag köper gärna begagnat. Jag har aldrig gillar bucas pga att de inte har bogveck.... Ser så tight ut runt bogen. Vill att det ska sitta löst framtill och inte ta emot när hästen rör på sig.

Ingen som har en åsikt om Avalanche regntäcket ??
 
Sv: täcken

Bogveck är den främsta anledningen till bogskav, av den enkla anledning att i princip alla tillverkare placerar dom just där dom gör som minst nytta.
Det finns en anledning till varför mina skavkänsliga hästar har hållt sig fria från bogskav under alla år sen jag började klä dom i Bucas och Horseware.
Men ja, du gör som du vill.
 
Sv: täcken

Bogveck är den främsta anledningen till bogskav, av den enkla anledning att i princip alla tillverkare placerar dom just där dom gör som minst nytta.
Det finns en anledning till varför mina skavkänsliga hästar har hållt sig fria från bogskav under alla år sen jag började klä dom i Bucas och Horseware.
Men ja, du gör som du vill.

Jo, visst i många fall så göra inte bogvecken någon nytta...

Men om man kollar på Avalanche regntäcker som har lite av en "krage" så ser det ut som att bogvecken ligger ganska långt fram... Är inte det bra?
 
Sv: täcken

Hur menar du att Shires skulle vara generösa i storlek? Vi har 145 cm till våra hästar med kort bog och inget täcke kan väl sitta bättre. De har 145 i de flesta täcken.
 

Liknande trådar

Utrustning Borde köpa nytt vintertäcke, ordentligt tjockt.Men när man har en ponny som är "smal" runt halsen och bogarna är det inte så lätt; många...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Tussinussen
·
Utrustning Förutom lite skav på den tjocka sommarmagen tycker jag att Rambo Protector har suttit bra på min häst (hade dock önskat att flughuvans...
Svar
12
· Visningar
964
Senast: Elo
·
Utrustning Letar 0g-50g regntäcke till ett kraftigt halvblod med hög manke, något låg halsansättning och mycket bog. Hon funkar inte i Amigo Hero...
Svar
6
· Visningar
1 241
Senast: Jeps
·
Utrustning Hej, Jag har en unghäst med smalt bogparti. Hon bör ha 155 i täcken (helst 150). Men problemet är att alla täcken blir för stora kring...
Svar
9
· Visningar
2 242
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp