Täcken som är stora i bogen?

BulletForMyValentine

Trådstartare
Köpte tre täcken som visade sig vara lite stora i bogen.
Kan man fixa det på nått smart sätt?:banana:
Hur har ni gjort? :)
Tyvärr är byta täcken eller köpa nytt inget alternativ.

Sv: Täcken som är stora i bogen?

Vet inte hur du ska göra men jag undrar om du kan säga vad det är för täcken? Letar efter ett täcke som är stort i bogen till min breda häst.

Jag tror dom är rätt normala i bogen egentligen, det är bara min ponny som är liten:D
De är köpta på Ullared, ett grått utetäcke 100gr, ett fleecefodrat svart med rött kantband och ett rött ofodrat. Alla i strl 95:laugh::D

Hoppas det hjälpte nått iaf även om jag inte tror det:p

Ok sorry för trådkapet.
Det går inte att flytta isär spännena i fram och sedan låta täcket gå lite mer omlott i fram?

hej

det går ju att flytta in spännena om man är lite sykunnig. när jag fått tag på för stora täcken har jag sytt ihop dom i fram. fast då får man öva lite extra på att trä täcken över huvudet på hästen.

lavinia

Hej! Om du har tillgång till en grovsymaskin eller känner till någon firma som har en så kan du helt enkelt lägga ett veck på varje sida om bogarna och sy ihop vecken i kantbandet. Lägg vecken ca 15-20 cm bakom framkanten, precis innan det börjar svänga uppåt så att säga.

Jag har haft samma problem och gjorde som Svea skriver på de täckena som det var möjligt.
Viker in i halsen och syr ihop, funkar okej men tycker spännena kommer lite högt upp liksom.

Idag tittar jag alltid på om de ser stora ut i 'urringningen' redan i affären, är det det passar de nästan alla gånger inte heller :( Även om de passar andra 'normala' hästar i samma storlek.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en spårklippt frusen b-ponny som i HW pony har 100 cm, tyvärr säljer inte HW varmare täcken än 250 gr vilket är för lite. Han... 2
Svar
31
· Visningar
1 528
Senast: Fiorano
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 742
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 003
Senast: Tora
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
329
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka