Täcken med reflexer

nira

Trådstartare
Jag behöver ett täcke med reflexer på, eftersom min häst går ute på kvällen efter att det blivit mörkt, och om han skulle komma lös vill jag att han syns. Helst ett vintertäcke 200-300 gram tjockt. Han har rätt så grov hals, så halvhals brukar inte passa på honom. Dessutom har han subbman som blir förstörd av det. Han har inte grimma på sig i hagen, så ingen reflexgrimma.

Vet att Event-täckena finns med reflexpasspoal, men jag hittar inte någon modell som passar. Antingen är det halvhals eller så är det bara regntäcke. Horseware har nog också, men gillar inte riktigt bogspännena där...

Någon som vet fler täcken med reflexer på?

Sv: Täcken med reflexer

Jag behöver ett täcke med reflexer på, eftersom min häst går ute på kvällen efter att det blivit mörkt, och om han skulle komma lös vill jag att han syns. Helst ett vintertäcke 200-300 gram tjockt. Han har rätt så grov hals, så halvhals brukar inte passa på honom. Dessutom har han subbman som blir förstörd av det. Han har inte grimma på sig i hagen, så ingen reflexgrimma.

Vet att Event-täckena finns med reflexpasspoal, men jag hittar inte någon modell som passar. Antingen är det halvhals eller så är det bara regntäcke. Horseware har nog också, men gillar inte riktigt bogspännena där...

Någon som vet fler täcken med reflexer på?

Det billigaste är väl ändå att sy dit reflexer på de täcken du redan har?

event täcker går att lägga på innefoder, har ett sånt, dock har den halvhals..

men som ovan sa.. lägg själv på reflexer, så är problemet löst. Limma dit dem så slipper du sy i täcket..

Rambo Duo från Horseware!
Det finns både hakar och vanliga spännen i bogen på deras täcken, vilka är det du inte gillar?

HW har med reflexer. Hur kan du inte gilla deras knäppen? :confused: De är ju ursmidiga!! :)

Vad använder man för slags lim då? Men jag har egentligen inget lämpligt täcke att sätta reflexer på just nu... Då får det bli regntäcke + termotäcke isåfall... Det blir för bökigt, då köper jag hellre ett nytt täcke istället.

textil lim, g in i närmaste syaffär s hittar du de säkert där..

har ett som en i vårat stall köpte på ullared åt oss det e med jättebra reflex ska kolla vad de heter :)

Textillim brukar finnas i större matvaruaffärer som obs!, maxi odyl. Man får limma om reflexerna ibland, men jag vill inte sy fast dem eftersom man ju mister vattentätheten.

Liknande trådar

Utrustning Förutom lite skav på den tjocka sommarmagen tycker jag att Rambo Protector har suttit bra på min häst (hade dock önskat att flughuvans...
Svar
12
· Visningar
996
Senast: Elo
·
Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
9 593
Senast: Emine
·
Utrustning Jag ska snart köpa en häst och har lite frågor om täcken som jag skulle bli superglad om någon svarade på :) 1. Vilket märke på täcken...
2
Svar
35
· Visningar
5 023
Senast: Mia_R
·
Utrustning Funderar på att uppdatera täckesgarderoben lite. Men vet inte riktigt vad jag ska satsa på för tjocklekar. Har sedan tidigare 1x 0gr...
Svar
13
· Visningar
1 736

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka