J
josephinel
Visste inte vart jag skulle lägga tråden, gör ett försök här.
Vilka slags täcken behöver man ha till sin häst?
När ska man använda de och när ska man inte göra det?
Jag vill veta olika risker med att lägga fel täcke, om man kanske lägger ett täcke på en blöt häst, eller om man lägger på regntäcket när det är kallt.
Kan man lägga ett täcke direkt på en häst som är svettig eller precis utfört hårt arbete?
Sedan gäller det lindning.
Varför lindar man hästens ben?
Nu tänker jag ej på skador eller transport utan rent allmänt när man ser ryttare rida runt på lindade hästar eller hästar med lindor i boxen.
Förbygger lindorna något?
Och sedan gäller det klippning.
Min ponny är väldigt långhårig nu och jag funderar på att klippa honom eftersom han svettas jättemkt när han rids.
Kan jag klippa honom nu?
Vad ska jag ha för täcke, räcker det med ett vanligt vintertäcke eller ska jag ha fleece under?
Brukar ni klippa hästarna själva?
Hur mycket kostar det annars att få hästen klippt?
Hoppas någon tar sig tid att svara på åtminstone en fråga, tack på förhand! :smirk:
Vilka slags täcken behöver man ha till sin häst?
När ska man använda de och när ska man inte göra det?
Jag vill veta olika risker med att lägga fel täcke, om man kanske lägger ett täcke på en blöt häst, eller om man lägger på regntäcket när det är kallt.
Kan man lägga ett täcke direkt på en häst som är svettig eller precis utfört hårt arbete?
Sedan gäller det lindning.
Varför lindar man hästens ben?
Nu tänker jag ej på skador eller transport utan rent allmänt när man ser ryttare rida runt på lindade hästar eller hästar med lindor i boxen.
Förbygger lindorna något?
Och sedan gäller det klippning.
Min ponny är väldigt långhårig nu och jag funderar på att klippa honom eftersom han svettas jättemkt när han rids.
Kan jag klippa honom nu?
Vad ska jag ha för täcke, räcker det med ett vanligt vintertäcke eller ska jag ha fleece under?
Brukar ni klippa hästarna själva?
Hur mycket kostar det annars att få hästen klippt?
Hoppas någon tar sig tid att svara på åtminstone en fråga, tack på förhand! :smirk: