Hej! I år hade jag tänkt ha täcke på min 3-åring. Fast igentligen ska man kanske inte täcka så unga ponnyer :P Men hon blir så väldigt lurvig på vintern och jag hade tänkt hålla igång henne och träna henne under vintern. Då vill jag inte att hon ska bli alltför långhårig. Hon har dock redan börjat sätta vinterpäls. Hon går ute dygnet runt alt. står i en "lösdrift/utebox" på natten. Det är ett russ.
När ska man börja täcka henne och vad för täcke är bäst att använda till denna ponny? Det gör inget om hon får lite päls men hon behöver ju inte förvandlas till en nalle. :P
Sedan när man ska köra henne så känns det väldigt elakt att bara ta av henne täcket för att sedan sela och skritta iväg. Hur gör jag för att hon ska hinna vänja sig vid kylan?
När ska man börja täcka henne och vad för täcke är bäst att använda till denna ponny? Det gör inget om hon får lite päls men hon behöver ju inte förvandlas till en nalle. :P
Sedan när man ska köra henne så känns det väldigt elakt att bara ta av henne täcket för att sedan sela och skritta iväg. Hur gör jag för att hon ska hinna vänja sig vid kylan?