Tack igen! Kan verkligen rekommendera ett sådant. Väldigt bra! Har nättäcket också men detta används mer vintertid. För riktigt kalla dagar drar jag på ett hurtta vintertäcke ovanpå, men oftast räcker det med fleecen som är ganska tjock och varm.

Är det värt att lägga ca 600 kr på ett Fleecetäcke från BoT? Jag gillar ju som sagt modellen, men har det bättre egenskaper/BoT-värmefunktion än andra fleecetäcken?
Hittade nämligen en person som syr upp egna fleecetäcken efter mått och de ser ungefär ut som BoT fast med en polokrage istället för "halvkrage".
Kostar hälften så mycket.

Är det värt att lägga ca 600 kr på ett Fleecetäcke från BoT? Jag gillar ju som sagt modellen, men har det bättre egenskaper/BoT-värmefunktion än andra fleecetäcken?
Hittade nämligen en person som syr upp egna fleecetäcken efter mått och de ser ungefär ut som BoT fast med en polokrage istället för "halvkrage".
Kostar hälften så mycket.

Jag tycker det värmer betydligt bättre än de fleectäckena jag hade till de stora hundarna. Använder det ner till några minusgrader. Men jag låter det vara osagt om man får samma värmeeffekt om man gör ett riktigt tjockt fleecetäcke. Fast jag tror att det är mer jämförbart med ett täcke i ull om man ser till hur mycket det värmer.

Mina hundar har täcken i olika tjocklek från BoT, Hurtta och ReDog, och jag är väldigt nöjd med alla :). Några av modellerna:

1501161.jpg

1410264.jpg

1504231.jpg

2011-02-20-62.jpg

Jag snålade och beställde precis två måttsydda fleecetäcken med polokrage till mina två. Från Eve's Hunddesign. Hoppas de kommer att passa! Behöver varma täcken när vi åker från jobbet under vintern då bilen är iskall eftersom vi inte har elstolpe på jobbet.
Samt bra att ha när hunden pausas på träning!

Annars kör vi på Hurttas outdoor värmetäcke då de nya modellerna tyvärr inte finns i Dahlias storlek (33).

Jag tror inte Obtrack finns kvar längre? Så då är det ett lättare val ;)!
Jodå, deras hemsida finns då uppe än :) Så det är inte alls enkelt ;)

Jag har BoT nättäcke och vintertäcke. En fleeceoverall från hurtta och redogs softshelltäcke :angel:

Jag behöver dock ett riktigt varmt fleece/ulltäcke och ett regntäcke. Jäkla norrländska, iskalla vintrar som ställer till det.

Jag har haft hurtta men Odågan hamnar mellan storlekarna så det ena sitter lite tight och nästa är för stort...

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har tältat en del med vovvarna denna sommar och det har varit riktigt mysigt. Men jag har lite svårt att bedöma om nätterna är för...
2
Svar
20
· Visningar
1 030
Senast: __sofia__
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 170
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
629
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 003
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar