Täcke till shettis?

Danaa

Trådstartare
Någon som har bra koll på storlekar vad ska dom ha för stl?
Min tjej är ca 107cm, hon har ju gått på lösdrift förut men nu ska hon stå på stall och tänkte köpa ett regntäcke till henne när de är riktigt dåligt väder men jag vet inte vad jag ska ta för stl?:confused:

Sv: Täcke till shettis?

Mät från manken till svansroten så får du fram rätt strl! :) Tex Min ponny som är 134 cm över ryggen (inte mankhöjden alltså) har strl 135 i täcken :) Beskrivning på exakt hur man mäter finns på de flesta större ridsportsbutikers hemsida, bla hööks. :)

Om du handlar i en butik brukar dom vara duktiga på att hjälpa till att ta fram rätt täcke om du beskriver hästen, eftersom en del täcken (precis som kläder) skiljer sig i storlekar.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
340
Senast: Malva1978
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 105
Senast: Kilauea
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka