Täcke till shettis

Maris_

Trådstartare
Har börjat leta efter ett täcke som min shettis kan ha. Vet inte än om jag ska klippa henne, men hon ska iaf gå på lösdrift året om.

Har kollat på b**j*s minitäcke, har ni någon erfarenhet från det? Andas det? Har ni tips på andra bra täcken?

/ Maris

Sv: Täcke till shettis

Jag har det täcket som du pratar om. Det håller inte en jättejätte bra kvalitet, men det gör sitt jobb. Jag letar faktiskt efter ett annat som är lite bättre.
Jag sätter på min shettis det på våren när jag har klippt honom och det är kallt och ruggigt ute resten av året går han som han är.
Det är problem med att hitta shettisgrejor med bra kvalitet. Det är som om bara för att det är en shettis så skall allt vara ås himla billigt.

Horsewares täcken går ner i ganska små mått. Jag har rhino till min madam och det är det bästa täcket jag har. Iof så är hon en av de större shettisarna men jag tror iaf det fanns någon stl mindre än det jag har köpt.

jennyjenny skrev:
Jag har det täcket som du pratar om. Det håller inte en jättejätte bra kvalitet, men det gör sitt jobb. Jag letar faktiskt efter ett annat som är lite bättre.
Jag sätter på min shettis det på våren när jag har klippt honom och det är kallt och ruggigt ute resten av året går han som han är.
Det är problem med att hitta shettisgrejor med bra kvalitet. Det är som om bara för att det är en shettis så skall allt vara ås himla billigt.

Vet du om det andas, så att det inte blir så fuktigt på insidan?

/ Maris

Täckena ifrån börjes är helt ok men passformen är inte den bästa. Täcket ifrån hööks har lika dålig passform. Men jag har ett litet bucas täcke som det är väldigt bra passform på men det absolut bästa jag har är ett lila/rosa event täcke.
Jag är jättesugen att beställa täcken härifrån www.hastshoppen.se , så mkt snygga horsewear täcken. På www.equinet.se finns det eventtäcken i små storlekar. :)

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: Elektron
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
775
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
15 116
Senast: MML
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 317
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka