Täcke till boxer?

surprice1985

Trådstartare
Ni som har boxer, vad använder ni för täcken till era/har ni täcken på dom?
Får hem en 15v tik i början av Januari och tänker på att köpa hem ett täcke till henne redan nu så vi är förberedda för den kalla vintern...
Hur pass frusna är de, Behöver de täcke för att bara gå ut och kissa av sig en stund i trädgården? Eller räcker det om se har något på sig om man ska vara ute en längre stund?
Vad är bra att börja med? Ett fleece och ett lite tjockare, vattentätt, vintertäcke?
Vad kan man tänkas ha för stl till en på ca 15veckor, ganska kort i kroppen?

Haha till hästarna har jag täcken i drivor men de flesta andvänds väldigt sällan :o
Första korthåriga hunden vi har, vår andra tik har gott om päls så hon har aldrig haft något behov av täcke :/

Vi ska till ullared nästa vecka så tänkte passa på att införskaffa det mesta till valpen då :)
Uppfödaren finns i Polen och använder Google translate så det är inte helt lätt att fråga dom om råd ;)

Ska du till Ullred kan jag tipsa om att de har ett tjockare, grått fleecetäcke där som håller riktigt hög kvalité - för det facila priset av 75 kr :p Tror det står "Voff" på märket. Jag har tre stycken och är supernöjd med dem.
Min labbevalp är 12 veckor nu och har strl 30-35 i täcken. Kan tänka mig att typ 45 borde kunna fungera för en boxervalp från 15 veckor och några veckor framåt? De växer ju som ogräs.

Ni som har boxer, vad använder ni för täcken till era/har ni täcken på dom?
Får hem en 15v tik i början av Januari och tänker på att köpa hem ett täcke till henne redan nu så vi är förberedda för den kalla vintern...
Hur pass frusna är de, Behöver de täcke för att bara gå ut och kissa av sig en stund i trädgården? Eller räcker det om se har något på sig om man ska vara ute en längre stund?
Vad är bra att börja med? Ett fleece och ett lite tjockare, vattentätt, vintertäcke?
Vad kan man tänkas ha för stl till en på ca 15veckor, ganska kort i kroppen?

Haha till hästarna har jag täcken i drivor men de flesta andvänds väldigt sällan :o
Första korthåriga hunden vi har, vår andra tik har gott om päls så hon har aldrig haft något behov av täcke :/

Vi ska till ullared nästa vecka så tänkte passa på att införskaffa det mesta till valpen då :)
Uppfödaren finns i Polen och använder Google translate så det är inte helt lätt att fråga dom om råd ;)
Om du gör det enkelt så kan du fråga uppfödaren, skicka en bild på ett täcke,fråga size och at 15 weeks. så får du nog svar.

Jag skulle köra täcke på så mycket som möjligt med en boxervalp i januari. Vår kille hade väldigt tunn päls som valp och vi fick ha både täcke och skor på honom när vi gick valpkurs på senhösten och det var blött och kallt för annars ville han inte vara med. Sen kan man ju så klart springa ut och snabbkissa utan hellre än att det kommer inne medan man ska ha på täcket, men då ska det nog vara rakt ut och rakt in så att hon inte tycker det är för kallt ute och hellre kissar inne. Nu brukar ju dock boxrar tycka om att vara ute.

Ska du till Ullred kan jag tipsa om att de har ett tjockare, grått fleecetäcke där som håller riktigt hög kvalité - för det facila priset av 75 kr :p Tror det står "Voff" på märket. Jag har tre stycken och är supernöjd med dem.
Min labbevalp är 12 veckor nu och har strl 30-35 i täcken. Kan tänka mig att typ 45 borde kunna fungera för en boxervalp från 15 veckor och några veckor framåt? De växer ju som ogräs.

Åh, vilket fint namn på täcket :p

Tack för tipset om täcket!
Ska kika efter det :up:

Får se om uppfödaren kan tipsa om storlek annars får jag häfta till med något :o Ska googla runt lite o se vad jag kan hitta...

Såklart ska vi vara ute, massor :D Men det blir ju endel snabbkissningar oxå kan jag tänka mig. Inte optimalt att få hem en valp mitt i kallaste vintern... Hoppas på att uppfödaren reda har lagt ner lite tid på att få henne rumsren :D

Du kan ju också prova att fråga i gruppen Boxerns intresseförening på Facebook, finns säkert nån där som har behövt täcke till tikvalp i samma ålder som kan ge råd. :)

Storlek på täcke ökar typ var 14:e dag på en valp :D Jag köper hem ett gäng billiga hundtröjor i olika storlekar att ha när valpen växer, sen får den täcke när den väl börjat sluta växa så fort :)

Har du en bild på dom? Kan ev sända bud med en bukare som ska dit i morgon och bor i min närhet,fanns dom i "pisses" storlek? 30cm,vad är det för modell,typ tröja eller typ hästtäcke eller med magplatte knäppning???

Har också dom till mina och tycker dom värmer riktigt bra. Bättre än vintertäckena :angel: så brukar faktiskt ha dom under om det behövs regn/vintertäcke också.

Har du en bild på dom? Kan ev sända bud med en bukare som ska dit i morgon och bor i min närhet,fanns dom i "pisses" storlek? 30cm,vad är det för modell,typ tröja eller typ hästtäcke eller med magplatte knäppning???

Min tik har storlek 30 :)

Det är ett täcke med "magplatta" och bensnören.

Hur är det i storlek,litet 30 eller 30+

Jag skulle nog säga att det är "korrekt" eller hur man ska uttrycka det i storleken. Min tik är ju liten och nätt men täcket passar henne bra och magplattan sitter inte för löst. Hanen som är ganska grov (och större) har ju någon storlek större men även på honom sitter det bra.

Jag skulle nog säga att det är "korrekt" eller hur man ska uttrycka det i storleken. Min tik är ju liten och nätt men täcket passar henne bra och magplattan sitter inte för löst. Hanen som är ganska grov (och större) har ju någon storlek större men även på honom sitter det bra.
Nu kan ju inte Gissa kallas liten o nätt :o hon är 27cm hög,ganska så precis 30 lång men har en jätte front (för att vara en pinne) och rejäl bröstkorg.

Åh, har nog ingen bild tyvärr :( men när jag var där hade de bara dom i fleece. Hen kommer känna om det är rätt täcke, de är riktigt tjocka och fina :)
Övriga frågor svarade linnsan så bra på :D håller med om att storlekarna känns exakta!

Har också dom till mina och tycker dom värmer riktigt bra. Bättre än vintertäckena :angel: så brukar faktiskt ha dom under om det behövs regn/vintertäcke också.

Ja, de är grymma! :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag har ett litet dilemma. Jag har en unghäst på 5 år. Han har gått på lösdrift sedan jag köpte honom för 3 år sedan. Innan dess stod...
2
Svar
29
· Visningar
3 414
Hundavel & Ras Hej! Jag har sen länge haft ett intresse att vilja bli uppfödare, men känner nu att jag vill öka min kunskap och se vad ni som kanske...
2
Svar
24
· Visningar
3 101
Senast: snorp
·
Hästvård Har lyckats få springmask, tror jag, på ena hästen, vet inte hur. Prov är inskickat och veterinär kontaktad. MEN vill börja förbereda...
Svar
5
· Visningar
2 653
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka