Täcke på - ibland?

Kickis

Trådstartare
Jag har mina hästar på lösdrift och är då van vid att de själv får bestämma om de vill vara inne eller ute. I år måste jag tyvärr ställa hingsten i box och dagtid kommer han gå i en hage utan träd. Vill egentligen inte ha täcke på honom, men funderar på att sätta på täcke vid dåligt väder, då det är så dåligt med vind och regn skydd i hagen. Bara ett vanligt regn täcke då. Går det bra eller finns det nackdelar med att använda täcke bara ibland?

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 263
Senast: Stergo
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
892
Senast: Sonic76
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: Bison
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 300
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar