täcke med hals?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fean
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 084
F

fean

Letar efter ett täcke med hals, undrar om ni har något tips på några bra. Söker efter ett regntäcke, fodrat och ofodrat. Och ett stalltäcke, ett litet tjockare. Vill självklart att det ska tåla väder och ha kvalitet. Hoppas att ni kan hjälpa mig, väldigt tacksam för svar.

Sv: täcke med hals?

Horse Wear brukar ha det mesta, mkt bra och hållbara täcken. Lite dyra kanske men de är värda varenda krona!

okej tack, vet du någon bra hemsida som man kan beställa de ifrån?

Letar efter ett täcke med hals, undrar om ni har något tips på några bra. Söker efter ett regntäcke, fodrat och ofodrat. Och ett stalltäcke, ett litet tjockare. Vill självklart att det ska tåla väder och ha kvalitet. Hoppas att ni kan hjälpa mig, väldigt tacksam för svar.

Jag skickade efter ett jättefint fodrat regntäcke med hals från Haglund`s. Ska ha det som övergångstäcke. Jag kan inte säja nåt om kvalitèn för jag har inte börjat använda det än. Men det ser rejält ut. Kostade lite drygt 600 spänn med frakten.

okej tack så mycket ska genast kolla upp det. vet du hur storlekarna är`?

Jag har Rambo california till två av mina hästar egntäcken med 100? grams foder och avtagbar hals och dessutom är dom väldans snygga:love:

Kan du tänka dig lös hals så rekommenderar jag Horseware Amigo, då får du en trevlig prisbild med, och ännu större nytta av täcket =)

Köpte mina täcken förra året ett lila och ett blått från som jag tror någon nämde Haglunds. Kvaliten e bra särskilt till de priset och dessutom finns de i 4 färger + att de finns i stl ända upp till 165 (bra för mig som har en jättehäst)
så här ser de ut på och han har rullat sig och sprungit som en tok när jag tog de så de itter bra :)
http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_17/11560000-11569999/640x480/11569525.jpg

kom på en sak måste tipsa alla (hoppas att de e okej) om capriati´s löshals som går att fästa på alla täcken verkligen jättebra kostar ca 400 finns säkert billigare. Inte dösnyggt men väldigt praktiskt.
http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_17/06920000-06929999/640x480/6924562.jpg?0

Senast ändrad av en moderator:

Mazze - får han inte bogskav av det? De har ju tyvärr bogvecken placerade sådär lågt bak? Läcker färg dock =)

Jag har köpt ett ofodrat regntäcke med avtagbar hals på Gekås. Tror det kostade 299 kr. Har dock inte använt det än, men har andra täcken därifrån som jag är nöjd med.

jag vet faktiskt inte men de kanske han hade fått men han går alltid men bogskydd p.g.a. att han har inkar fram som måste skydas från spännerna så oavsett täcke så har han alltid bogskydd
men dom andra i stallet har likadana men jag kan inte minnas at de får skav :)

*kl*

Är lite innte på att köpa ett Horseware underblanket plus. Men vilken storlek motsvarar 155? (XS-XL)

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 412
Senast: Emuliiaa
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 602
Senast: Stergo
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
634
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 167
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka