Shaggy
Trådstartare
Nu när den kalla årstiden närmar sig så kommer ju den vanliga frågan upp täcke eller inte täcke. Förra året gick min häst utan täcke och det gick aldeles utmärkt hon frös inte och satte inte isbjörnspäls. I det stall hon stod i förra året så gick dom ute 6 timmar/dag (jag vet det är för lite) i det stall hon står i nu så är dom ute ca 11 timmar/dag (inget vindskydd). Det jag funderar på nu är kan man lägga på hästen ett täcke dom dagar det snöar, regnar eller blåser kallt. Jag vill inte att hon ska ha täcke mer än nödvändigt bla för att hon inte gillar täcken sådär jättemycket.
Det täcke som gäller är i så fall ett tjockt vintertäcke. Gillar inte att lägga på regntäcken vid kallgrader eftersom dom trycker ihop pälsen så och hästen bör därför inte ha chans att hålla värmen (min teori).
Det täcke som gäller är i så fall ett tjockt vintertäcke. Gillar inte att lägga på regntäcken vid kallgrader eftersom dom trycker ihop pälsen så och hästen bör därför inte ha chans att hålla värmen (min teori).