Täcke i transporten?

T

Tokmaja

Ännu en transportfråga.
Ska som sagt hämta min nya tjej i helgen, hon är van att gå ute, har inget täcke på sig nu varken ute eller inne (halvblod).
Men hur ska jag göra i transporten?
Hon ska åka ca 50 mil (inte i ett sträck dock), min tanke var att lägga på henne ett fleecetäcke (tunnt) bara för att transportera bort ev svett... eller vad tror ni?
Klarar hon sig bättre bara med sin egen päls?

Sv: Täcke i transporten?

om hon är van att vara utan täcke tror jag det är lika bra låta henne vara helt naturlig. Det skulle jag göra iallafall

Jag skulle åkt utan.

Riskerna ökas väll bara att hon svettas överhuvudtaget om du lägger på täcke?

Inget täcke.. det blir nog bäst tror jag

Hon blir inte kall över ryggen då? Tänkte om det står och drar på henne...

jag brukar endast ha ett tunnare täcke på mina hästar i transporten om det är ganska kallt ute.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 662
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 693
Senast: Blyger
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 403
Senast: QueenLilith
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 172

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka