Täcke från ikea

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sunny_1009
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 617
S

sunny_1009

Funderar på att köpa ett täcke från ikea och ha på mitt extremt frusna sto. Funderar dock lite på vilken tjocklek man ska ta på täcket, det står ju tex fyllning 400g och att det då är ett täcke av värmegrad 1 (alltså deras svalaste) "mäter" man fyllning som man gör i ett vanligt hästtäcke eller ska man tänka annorlunda?

Om det är samma princip som i ett vanligt hästtäcke så räcker det ju absolut med att köpa ett med ca 400-800gram

Sv: Täcke från ikea

Förklara för "en dum en":D Nu har jag flera gånger läst täcken från IKEA? är det vanliga täcken för oss människor:confused: Hur får man dom att ligga kvar och inte gå sönder:confused: På min häst ligger knappt ett ylletäcke med kryssgjordar och svanssnöre:laugh:

Ja det är ett vanligt täcke som vi människor har i sängen;) Jag har tänkt sy på ett spänne fram bara så att det inte åker bak och sen en bukgjord till bara. Ska ha det under utetäckena som extra fyllning nu på vintern.

Ahaaa:laugh:
Läste nånstans att nån använde det inne på sin häst, å funderade hur det höll sig kvar... På min lugna häst glider täcken omkring åt alla håll å kanter... Hon måste va helt sne eller nåt:D Ska upplysa vår equiterapeut om att hon har missat det hos pållen:D

Jag skulle gissa att det är något mellanting :laugh:
På din beskrivning skulle nog värmegrad 2 vara det som är det som låter rätt o:
Grad 1 tror jag i alla fall är sånna "sommartäcken" till oss.
Men värmegrad 2 + ett vanligt utetäcke skulle jag satsat på! :D

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 315
Utrustning Tänkte handla vintertäcke om jag hittar någon bra rabatt under Black Friday, men funderar lite mellan två tjocklekar och två storlekar... 2
Svar
29
· Visningar
2 994
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor... 2
Svar
29
· Visningar
5 236
Senast: Fiorano
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen... 2
Svar
36
· Visningar
7 916
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka