Tackar hunden för maten?

L

liten82

När mina hundar har ätit så blir dom jätteglada och kommer till mej och vill ha massa klappar och riktigt trycker upp nosarna i knäet på mej, varför tror ni att hundar gör så?
Det är precis som om dom tackar för maten :smirk:
Eller så kanske dom bara vill torka av munnen på mej :D ??

Sv: Tackar hunden för maten?

Izor ska nästan alltid fram till någon av oss människor och slicka på våra byxor efter att ha ätit upp maten!

Min schäfer kommer och rapar en i ansiktet efter han ätit upp sin mat.... :cool:

Min ena hund letar efter mig överallt när hon ätit för att "tacka" för maten :)

såddär gör min också.. allra helst när jag sitter vid datorn och inte märker när han kommer, alldeles slemmig efter att ha druckit vatten :p mindre kul :D

min hund kommer också till mig efter hon har ätit upp maten för att tacka ;)

Ha, de där känner ja igen :D Min ena gör lika dant

Så gör vårat lilldrägg också.
Hon kommer lullandes, stannar framför oss, sträcker på sig och rapar, och sen ska det pussas. Hela tiden med svansen glatt viftande.

När mina hundar har ätit så blir dom jätteglada och kommer till mej och vill ha massa klappar och riktigt trycker upp nosarna i knäet på mej, varför tror ni att hundar gör så?
Det är precis som om dom tackar för maten :smirk:
Eller så kanske dom bara vill torka av munnen på mej :D ??

Samma här.:)

:) Mina hundar kommer allihop med sina matskålar till mig när de har ätit färdigt - t o m valpen på 4 månader. Det är inget jag har lärt dem utan de har lärt sig av varann;)
Nåt annat kul - och lite rörande - är att när de har fått märgben så kommer alla, en efter en, och klättrar upp i knäet och nästan trycker in benet i munnen på mig... det måste väl vara höjden av förtroende i alla fall! De är bra rara, mina hundar:love:

Min förra hund kom alltid till mig när hon ätit, satte upp nosen i knäet och rapade ljudligt. :D

Min hund kommer också alltid fram efter maten. Det är verkligen precis som om han vill tacka. :D

Min voffa kommer också och ser glad ut och "tackar", innan hon går vidare till närmsta matta/säng/soffa och torkar munnen under ljudliga grymtningar och fnysningar.:p

Tillägg: glömde ju den härligt rapen hon brukar lyckas åstadkomma medan hon "tackar". Detta med största koncentration och ögonkontakt.

Senast ändrad av en moderator:

MAT?!?!? Sånt får inte min hund....

I alla fall inte om man får tro honom..... Säger varsågod till honom och 2 sek senare står han och tittar storögt på en som att - Där fanns ju ingen mat!!! Synd att skumfläcken han får på hakan alltid avslöjar honom.

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 205
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
542
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
941
Senast: inverterad
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
669
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka