Tack och hej för mej

Sv: Tack och hej för mej

Men det här är väl ingen "hej-då-jag-vet-att-ni-alla-kommer-att-sakna-mig"-tråd, utan en tråd för att uppmärksamma om att tonen i diskussionerna här på Bukefalos inte alltid är vad den borde vara. Och det är väl bra att det uppmärksammas, så att vi alla kan hjälpas åt att skapa en trevligare stämning här?

Självklart är det enkelt för andra att tycka, när bakgrunden och helheten inte finns där. För att ni ska kunna göra en rättvis bedömning, skulle det ha varit så att man sett allt material vilket nu alltså inte är möjligt tyvärr.
Inget är enkelt, men eftersom jag nu vet att just denna användare besitter kunskaper i den tråd som kan ses nu finner man det märkligt att det är ok att kritisera andra användare utan att själv tillföra ts bra råd.

Men reglerna är till för att så många som möjligt ska tycka att det är ok att vara här, som det är nu verkar till trots majoriteten tycka att det är bra och visst kommer det alltid finnas någon som tycker motsatsen och det är inte mycket att göra åt.

Jag har en förhållandevis hög tröskel i mitt modererande, men personangrepp och påhopp är inte ok. En användare kallade flera personer för obildbara, visst det är ett fint ord, men sätter man ordet i sitt sammanhang så inser man snabbt att användaren menade idiot även om det inte stod i klartext. Just det inlägget finns faktiskt kvar, sammanfattningsvis kan man säga att delaktiga i tråden faktiskt får ta ansvar också för vad man skriver och här finns det flera syndabockar. Ordutbytet här skedde mellan dessa användare, och som man ropar får man svar.

Som utomstående användare bör man först se saken från bägge sidor innan man gör sin bedömning, det sker ju sällan. En användare får inte på skallen det första som sker när de dyker upp i ett forum, om man som moderator skriver en tillsägelse till en användare så finns det orsaker till det och inte enbart baserad på ett enskilt inlägg.

Det finns andra liknande trådar om det här. Men jag blir bara så trött. Jag har precis läst en lång tråd under Hästvård som nu blev låst. Skulle precis rikta mitt missnöje och så blev den låst.

Vet ej riktigt hur det fungerar om det går att läsa den i efterhand, men det var i alla fall Coari som startade den... Det säger väl väldig mycket. "Trött på hästägare.... "-någonting.

Det var någon som nämnde att såpor var överflödiga och jag håller verkligen med den. Det spårade ut fullständigt, om hur mycket hovslagare sköter sina skatter i sitt företag.... Två hovslagare som deltog gick över alla gränser och det var det mest nedrigaste, barnsligaste och nedstättande jag läst på detta forum. Jag är uppriktigt chockad.....

Det som var extra anmärkningsvärt var att moderator BOJ deltog ganska så friskt och var även h*n riktigt nedsättande. Verkligen olämpligt tycker jag i alla fall. Sedan vet jag inte exakt vilka uppgifter en moderator har...... (Har själv fått mig en känga av BOJ när jag i en tråd ville tillrättavisa en otrevlig besserwisser. Fick svar, något i stil med att jag inte tillförde tråden något, så var saklig, typ. Märkliga regler på detta forum, men otrevlig, det får man minsann vara).

Därför säger jag TACK OCH HEJ! Jag kommer inte skriva något mer inlägg i detta forum. Ni här på forumet kommer inte att sakna mig. Jag har inte bidragit med något speciellt och jag har inte utmärkt mig. Men jag kommer att fortsätta läsa, för det finns mycket bra här. Och jag kommer fortsätta heja på dom som vågar stå emot vissa av dessa agressiva figurer som florerar på detta forum. Det är tamigf*n otroligt.

Man kan bara gissa vem du är:cool: Med sju inlägg kan du inte ha hunnit med att bli så trött:cool:'

Jag läste tråden nästan ända till "slutet".

Det fanns en till i den diskussionen som var ganska ettrig och i vanlig ordning framhävde alla sina meriter som slagträn,:smirk: Om den användaren håller sig till sina filmtrådar där ingen säger emot så blir det nog lugnare här och var.......

Ja den spårade ur men det orsakades främst av denna persons inhopp, anser jag. Dessutom lyckades väl den personen få ytterligare en tråd borttagen nyligen (minst) genom liknande evighetsargumentation med framhävande av sin egen förträfflighetv som återkommande tema:crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Men allvarligt, om man har varit medlem i en månad så tycker jag att man tar i lite när man kritiserar en moderator på det sättet som görs och i mina ögon helt grundlöst också. På 5 inlägg är det också märkligt att man hunnit och också .

Vi moderatorer måste också få möjlighet att delta och diskutera i trådar utanför vår moderatorroll och jag kan inte se i den berörda tråden att Boj inte skulle klara den balansgången.

Håller med, Boj var inte problemet i den tråden alls, utan skötte det mycket bra. Jag har som sagt läst den och har min bild av varifrån urspårningen kom.

knapplån

okej nu har jag läst tråden. Håller dock inte med dig ts. Det var mer än en som höll en jäkligt otrevlig ton i trådarna.

Boj höll sig mkt neutral i min mening så påhopp på hon var hyfsat onödigt i mitt tycke. Åsikter får moderatertoerna ha men just denna gång föll den kanske inte så väl ut i ditt tycke då hon inte tyckte som du?

javan

Självklart är det enkelt för andra att tycka, när bakgrunden och helheten inte finns där. För att ni ska kunna göra en rättvis bedömning, skulle det ha varit så att man sett allt material vilket nu alltså inte är möjligt tyvärr.
Inget är enkelt, men eftersom jag nu vet att just denna användare besitter kunskaper i den tråd som kan ses nu finner man det märkligt att det är ok att kritisera andra användare utan att själv tillföra ts bra råd.

Men reglerna är till för att så många som möjligt ska tycka att det är ok att vara här, som det är nu verkar till trots majoriteten tycka att det är bra och visst kommer det alltid finnas någon som tycker motsatsen och det är inte mycket att göra åt.

Jag har en förhållandevis hög tröskel i mitt modererande, men personangrepp och påhopp är inte ok. En användare kallade flera personer för obildbara, visst det är ett fint ord, men sätter man ordet i sitt sammanhang så inser man snabbt att användaren menade idiot även om det inte stod i klartext. Just det inlägget finns faktiskt kvar, sammanfattningsvis kan man säga att delaktiga i tråden faktiskt får ta ansvar också för vad man skriver och här finns det flera syndabockar. Ordutbytet här skedde mellan dessa användare, och som man ropar får man svar.

Som utomstående användare bör man först se saken från bägge sidor innan man gör sin bedömning, det sker ju sällan. En användare får inte på skallen det första som sker när de dyker upp i ett forum, om man som moderator skriver en tillsägelse till en användare så finns det orsaker till det och inte enbart baserad på ett enskilt inlägg.

Eftersom det nu är mig du syftar till så var det INTE min mening att kalla dem för idioter vilket ni så gärna vill få det till. :smirk:

Jag använde detta ord just som det är dvs obildbar!!! Eftersom jag fick mer än väl reda på att jag INTE klarade av att sköta företag, var en dålig och snordyr tränare som bara de fattiga hade råd att träna för som dessutom förstörde både hästar och elever, använde fel momsats etc etc

Jag använde ordet obildbar angående att jag fick reda på att jag bara drivit mitt företag i snart två år och skulle på den tiden inte klarat av att lära mig vissa saker! (Med tanke på den länk som en annan användare så gladeligen ville visa där jag frågade hur jag skulle deklarera. Det inlägget var över ett år gammalt!)

Jag kontrade att om de menade att man inte skulle kunna lära sig något på över ett år så var man nog rätt obildbar!! Men detta ville ju faktiskt misstolkas av både dig boj och av de som jag anser gick över gränsen för vad DU som moderator eg borde ha godkänt!

Jag anser inte att jag skrev något som helst negativt om deras yrkesutförande men blev omedelbart påhoppad ange min hovslagare, som nu vet om denna tråden också, att han var oseriös och skodde dåligt, jag var en dåligt tränare eftersom jag inte tog så mkt för mina träningar, för att slutligen bli en dålig tränare som var snordyr!!?? Sedan så hade jag helt plötsligt fel moms, mkt enligt dig boj! Konstigt eftersom min revisor och skatteverket säger annorlunda! Jag hade fel i princip allt jag skrev om företag även om jag vet att på det sättet jag driver mitt företag är det helt ok eftersom det är en enskild firma där jag har inkomst av tjänst dessutom, jag har dvs FA-skattebevis.

Jag hittar ingenstans att jag personligen skriver att användaren var en dåligt hovslagare eller att han skötte sitt företag fel, det enda jag vände mig mot var just att han är dyr. Och jo det står jag för! Detta blev tydligen en nål i ögat på användaren och därför samlade han sitt garde och gick till personliga påhopp och dessutom förföljde mig i andra trådar och påpekade lite då och då om den andra tråden!

Jag tycker det är rätt otroligt att du fortfarande sitter här och försvarar det som skedde i tråden och fortfarande låter den användaren som gick till personliga påhopp fortfarande göra det här! :crazy:

Man kan bara gissa vem du är:cool: Med sju inlägg kan du inte ha hunnit med att bli så trött:cool:'

Jag läste tråden nästan ända till "slutet".

Det fanns en till i den diskussionen som var ganska ettrig och i vanlig ordning framhävde alla sina meriter som slagträn,:smirk: Om den användaren håller sig till sina filmtrådar där ingen säger emot så blir det nog lugnare här och var.......

Ja den spårade ur men det orsakades främst av denna persons inhopp, anser jag. Dessutom lyckades väl den personen få ytterligare en tråd borttagen nyligen (minst) genom liknande evighetsargumentation med framhävande av sin egen förträfflighetv som återkommande tema:crazy:

För att du och jag inte har samma åsikt om hur man hanterar fullblod så behöver du ju inte hänga upp hela ditt liv på detta :smirk:

Och var skrev jag i den diskuterande tråden om VILKA meriter jag har?? Vad jag vet så har jag över huvudtaget inte skrivit något sådant alls!

Och nej jag anser mig inte ensam skyldigt till att trådar stängs det gör både du och andra precis lika bra!

*kl*

För att förtydliga så är jag INTE samma som TS i denna tråd :smirk:

Jag står för mina åsikter och skulle inte "gömma" mig bakom ett nytt nick!

Och var skrev jag i den diskuterande tråden om VILKA meriter jag har?? Vad jag vet så har jag över huvudtaget inte skrivit något sådant alls!

Tja, du drog t o m in lilla pappsens meriter vad jag minns......när de egna inte räckte, visade det sej....:o . Vad gäller företagande:cool:

Dessutom vet jag inte om vi tycker olika om fullblod det blev aldrig någon klarhet eftersom du ändrade innebörd i orden du använde, rätt friskt, så vad vet jag om vad du EGENTLIGEN gör:confused:

Har därför ingen åsikt.

Men om man skriver inlägg på inlägg på inlägg som en furie så fort man blir motsagd så riskerar man ju att hamna i borttagna trådar.....Jag såg ett mönster mera.

Tänker inte hamna i såna diskussioner med dej igen, det leder ingen vart:cool:

Jag tänker inte ta en maratontråd med dig i denna fråga, kort kan man säga. Läs först innan du skriver, på så sätt undviks säkert många missförstånd vad gäller kommunikationen.

Därför säger jag TACK OCH HEJ! Jag kommer inte skriva något mer inlägg i detta forum. Ni här på forumet kommer inte att sakna mig. Jag har inte bidragit med något speciellt och jag har inte utmärkt mig. Men jag kommer att fortsätta läsa, för det finns mycket bra här. Och jag kommer fortsätta heja på dom som vågar stå emot vissa av dessa agressiva figurer som florerar på detta forum. Det är tamigf*n otroligt.

Utav vilken löjlig ansledning lägger man in en sånhär tråd? Vilken nivå ligger du på egentligen? Om du nu är trött på skiten så lägg dig inte i några diskussioner.

Det roliga är att du kan ju inte vara utan forumet för du är tillräckligt nyfiken för att vara kvar, för att "bara läsa". Du kommer väl bara läsa med detta nicket frö att sedan göra ett nytt för att återigen svara!

Jag skiter väl fullkomligen i vilket om du är kvar eller ej och utav vilken anledning du lämnar. Duu bara en sak till: gula sidorna finns på internet!

Tja, du drog t o m in lilla pappsens meriter vad jag minns......när de egna inte räckte, visade det sej....:o . Vad gäller företagande:cool:

Vad elak du är.

Så jäkla trist att folk ska ha en sån jävla tråkig attityd. Läste tråden som diskuteras och jag vet knappt vad jag ska säga. Öknamn? Vad ligger det här på för nivå egentligen?

Pinsamt beteende av vuxna människor.

+ Orvar:

Skärp er! Är ni vuxna människor, eller är det här upp till 13? :crazy:

Man reggar sig här med öppna ögon, som vuxen person vilket jag antar att författaren är tar man sina egna beslut och konsekvenser av dem. För min del tycker jag inte att man behöver skriva en hej tråd när man så nyligen startat upp att skriva här, förmodligen skulle ingen komma ihåg mig och jag kan alltså pysa ut bakvägen utan problem.

Knapplån.

Varför hänger folk upp sig över att användaren säger "Tack och Hej" i denna tråd? Det är ju inte vad ursprungsinlägget egentligen handlar om. Iaf inte enligt min tolkning.

Vad elak du är.

Så jäkla trist att folk ska ha en sån jävla tråkig attityd. Läste tråden som diskuteras och jag vet knappt vad jag ska säga. Öknamn? Vad ligger det här på för nivå egentligen?

Pinsamt beteende av vuxna människor.

Rätt talat! :bow:

TS inlägg har sannerligen mer att komma med än ditt nedvärderande inlägg. Vad är så svårt med att hålla en god ton?

Knapplån.

Varför hänger folk upp sig över att användaren säger "Tack och Hej" i denna tråd? Det är ju inte vad ursprungsinlägget egentligen handlar om. Iaf inte enligt min tolkning.

Det är hela grejen som är löjlig!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka