Tack och hej för mej

H

Happy Feet

Det finns andra liknande trådar om det här. Men jag blir bara så trött. Jag har precis läst en lång tråd under Hästvård som nu blev låst. Skulle precis rikta mitt missnöje och så blev den låst.

Vet ej riktigt hur det fungerar om det går att läsa den i efterhand, men det var i alla fall Coari som startade den... Det säger väl väldig mycket. "Trött på hästägare.... "-någonting.

Det var någon som nämnde att såpor var överflödiga och jag håller verkligen med den. Det spårade ut fullständigt, om hur mycket hovslagare sköter sina skatter i sitt företag.... Två hovslagare som deltog gick över alla gränser och det var det mest nedrigaste, barnsligaste och nedstättande jag läst på detta forum. Jag är uppriktigt chockad.....

Det som var extra anmärkningsvärt var att moderator BOJ deltog ganska så friskt och var även h*n riktigt nedsättande. Verkligen olämpligt tycker jag i alla fall. Sedan vet jag inte exakt vilka uppgifter en moderator har...... (Har själv fått mig en känga av BOJ när jag i en tråd ville tillrättavisa en otrevlig besserwisser. Fick svar, något i stil med att jag inte tillförde tråden något, så var saklig, typ. Märkliga regler på detta forum, men otrevlig, det får man minsann vara).

Därför säger jag TACK OCH HEJ! Jag kommer inte skriva något mer inlägg i detta forum. Ni här på forumet kommer inte att sakna mig. Jag har inte bidragit med något speciellt och jag har inte utmärkt mig. Men jag kommer att fortsätta läsa, för det finns mycket bra här. Och jag kommer fortsätta heja på dom som vågar stå emot vissa av dessa agressiva figurer som florerar på detta forum. Det är tamigf*n otroligt.

Sv: Tack och hej för mej

:) Med sex inlägg och aktiv sedan sista oktober... Kanske ett litet dubbelnick som inte vill stå för vem den är?

Det finns andra liknande trådar om det här. Men jag blir bara så trött. Jag har precis läst en lång tråd under Hästvård som nu blev låst. Skulle precis rikta mitt missnöje och så blev den låst.

Vet ej riktigt hur det fungerar om det går att läsa den i efterhand, men det var i alla fall Coari som startade den... Det säger väl väldig mycket. "Trött på hästägare.... "-någonting.

Det var någon som nämnde att såpor var överflödiga och jag håller verkligen med den. Det spårade ut fullständigt, om hur mycket hovslagare sköter sina skatter i sitt företag.... Två hovslagare som deltog gick över alla gränser och det var det mest nedrigaste, barnsligaste och nedstättande jag läst på detta forum. Jag är uppriktigt chockad.....

Det som var extra anmärkningsvärt var att moderator BOJ deltog ganska så friskt och var även h*n riktigt nedsättande. Verkligen olämpligt tycker jag i alla fall. Sedan vet jag inte exakt vilka uppgifter en moderator har...... (Har själv fått mig en känga av BOJ när jag i en tråd ville tillrättavisa en otrevlig besserwisser. Fick svar, något i stil med att jag inte tillförde tråden något, så var saklig, typ. Märkliga regler på detta forum, men otrevlig, det får man minsann vara).

Därför säger jag TACK OCH HEJ! Jag kommer inte skriva något mer inlägg i detta forum. Ni här på forumet kommer inte att sakna mig. Jag har inte bidragit med något speciellt och jag har inte utmärkt mig. Men jag kommer att fortsätta läsa, för det finns mycket bra här. Och jag kommer fortsätta heja på dom som vågar stå emot vissa av dessa agressiva figurer som florerar på detta forum. Det är tamigf*n otroligt.

Ett forum är en plats där olika nick ut byter erfarenheter,ger och tar tips och råd och man bör i möjligaste mån följa trådens ursprungsämne.

Jag håller helt med dig att bilar,disel,ekonomi,tränararvode,och påhopp som att vissa är obildbara och annat gnäll över hur dyra vissa tjänster är inte hade med denna tråd som startades av mig hade där att göra.

Tråden handlade ursprungligen om seriösa yrkesutövare som bedriver näringsverksamhet i form av hovslageri som yrke och vad detta kan leda till om en hästägare inte anser tjänsten värd sitt pris och eget åtagande.

Vi har stor brist på utbilda personer som bedriver detta som yrke och levebröd, många av landets hästägare skriker efter yrkesutövare som går att lita på så varför ska man då inte vända sig till denna kundkrets som uppskattar service,individuell fysiologisk skoning,och som man kan lita på avseende avtalad tid,utbildning och försäkringar.

Alla kan göra fel och en gång är ingen gång men har man bokat en tid som hästägare med en yrkesgrupp som bedriver detta yrke så har man faktiskt själv ansvaret för att infinna sig vid den bokade tidpunkten.

Kanske vi som arbetar "mobilt" skämmer bort våra kunder då det är vi som åker till dom i stället för att som det va för länge sedan kunden fick komma till yrkesutövandes fasta arbetsplats och lokal.

Många av mina kollegor arbetar just så och det är ytterst ovanligt att kunderna missar en inbokad tid då dom själva för stå för kostnader med transport,resekostnad, ta ut ledighet och den totala tiden ur egen skattad ficka.

Tråden startade jag enbart för en undersökning om hur mina kollegor och mer seriösa hästägare som verkligen uppskattar en yrkesutövare som sköter sina åtagande uppfattar kunder med en annan uppfattning.

Det jag och många andra har lärt oss av denna tråd är att kunder som gnäller på allt och alla är inte tacksamma nog att se längre än sitt eget ego vilket även den mer seriösa hästägaren tyvärr drabbas av innan man hunnit boka om i sin kundkrets.

Drygt 49% av trådens inlägg är skrivna av ett och samma nick, kan du som verkar vara så kavat visa upp ETT positivt inlägg för utom det första som va mindre negativt.

Att våga stå emot på ett forum är att skriva med sitt eget nick,troll nick är väl bland det fegaste man kan utge sig med eller är det ännu fegare att endast punkt markera genom PM växling??

Jag vill börja med att säga att jag också har läst tråden (eller de första och de sista sidorna i alla fall) och att jag håller med TS om i stort sett allt. Det är trist att en i övrigt intressant diskussion ska spåra ur såpass att den måste låsas.

Jag håller helt med dig att bilar,disel,ekonomi,tränararvode,och påhopp som att vissa är obildbara och annat gnäll över hur dyra vissa tjänster är inte hade med denna tråd som startades av mig hade där att göra.

Sedan tycker jag faktiskt att ovanstående bara är ett försök för dig coari att skylla ifrån dig och forsätta med påhoppen. I mina ögon hade bl.a. du en betydligt vassare ton (med personliga påhopp) än den användaren du syftar på med ovanstående stycke (även om diskussionen var ganska het överlag, från båda sidor).

Dock är det väl lite strunt samma vem som kom med flest påhopp, jag tycker att alla borde försöka tänka till lite och försöka hålla fingrarna i styr i diskussionerna här på Buke. Heta diskussioner med många olika åsikter inblandade är en sak, men personliga påhopp är åtminstone i mina ögon långt över gränsen för vad som är OK.

Eller kanske inte? Det är ganska naivt att tro att vi som skriver (eller är reggade) är de enda som rör sig i forumen här på Bukefalos.

men varför då ta farväl med ett helt okänt nick? Hejdå trådar är patetiska.

javan

Om du läser så ser du att hän inte påstår sig vara någon aktiv användare - och nu inte kommer att bli det heller.
Alltid tråkigt när det spårar ur - kanske kan man ta åt sig av konstruktivt framlagd kritik som i det här fallet istället för att tjata om antalet inlägg - som om det skulle tala för hur klok personen är...

Men allvarligt, om man har varit medlem i en månad så tycker jag att man tar i lite när man kritiserar en moderator på det sättet som görs och i mina ögon helt grundlöst också. På 5 inlägg är det också märkligt att man hunnit
tillrättavisa en otrevlig besserwisser
och också
fått mig en känga
.

Vi moderatorer måste också få möjlighet att delta och diskutera i trådar utanför vår moderatorroll och jag kan inte se i den berörda tråden att Boj inte skulle klara den balansgången.

Jag har faktiskt tillrättavisat denna användare, orsaken var från en tråd som blev borttagen sedemera. Användaren startade sin karriär med att ordmärka andra användare, vilket jag ansåg inte tillförde diskussionen något alls så det är sant. Jag tror bestämt att det finns något sådant inlägg kvar, i det fallet riktat till PL.
Användar namnet reggades i samband med en annan tråd, de första inläggen betod av nedsättande kommentarer som en del användare skrev med en viss inriktning på person.

törstar ni efter uppmärksamhet så köp en spegel så ska ni få se något riktigt korkat :devil:

Fast jag tycker att ditt inlägg till Happy Feet i tråden Boots till barfotahästar är minst lika onödigt som det inlägg du kritiserar. Alla har väl rätt att skriva i trådar, eller? Genom sitt inlägg säger ju Happy Feet i princip bara att det är en trist ton den andra användaren har, trots att h*n faktiskt sitter inne med väldigt mycket kunskap. Det har man väl rätt att påpeka? Eller vad tyckte du egentligen att inlägget som Happy Feet kommenterade tillförde tråden ifråga?

Fast jag tycker att ditt inlägg till Happy Feet i tråden Boots till barfotahästar är minst lika onödigt som det inlägg du kritiserar. Alla har väl rätt att skriva i trådar, eller? Genom sitt inlägg säger ju Happy Feet i princip bara att det är en trist ton den andra användaren har, trots att h*n faktiskt sitter inne med väldigt mycket kunskap. Det har man väl rätt att påpeka? Eller vad tyckte du egentligen att inlägget som Happy Feet kommenterade tillförde tråden ifråga?

Nu är det inte den tråden jag åsyftar på, den är borttagen.

Mänskan kan ju faktiskt ha läst här i åratal, varför är inläggssiffran och regdatum så viktig.
Ni vet ju inget om personen bakom utan halshugger direkt trots att liknande åsikter tas upp ofta - men nej - vi gamlingbukisar vet bäst för vi har mest år och inlägg.
//Luff - som faktiskt var med redan på Stallettiden under annat nick och ändå kan se nya medlemmar som människor som har rätt till en åsikt.

Naturligtvis kan man ha läst i evigheter innan man reggar ett nick, det gjorde jag också men flertalet (och jag var en av dem) ligger lite lågt i början.

F ö kan jag inte se att jag halshugger någon men finner kritiken mot Boj obefogad och kan konstatera att det inte är ett sätt jag velat utmärka mig på i början av min forumkarriär.

Men allvarligt, om man har varit medlem i en månad så tycker jag att man tar i lite när man kritiserar en moderator på det sättet som görs och i mina ögon helt grundlöst också. På 5 inlägg är det också märkligt att man hunnit och också .
Vi moderatorer måste också få möjlighet att delta och diskutera i trådar utanför vår moderatorroll och jag kan inte se i den berörda tråden att Boj inte skulle klara den balansgången.

Fast ärligt talat. Jag kan konstatera att moderator-jobbet är svårt.
Jag förvånar mej över ditt inlägg här ovan tex. :o

Till alla moderatorer: Kanske ni skulle gå en utbildning i "portalbesökare". Bla har vi det i min kommun. Det är så lätt att generalisera och oftast väldigt svårt att förstå för oss som är +25 hur yngre tolkar och använder forum.
Vad är det som gör att det vi tycker är det rätta? :eek:

Sen är det svårt att vara moderator OCH delta i forumen. Spec om man är kompisar med vissa IRL.
Denna typ av forum där man ibland träffas IRL också gör inte saken enklare.
Det är ingen kritik mot någon speciell utan ett konstaterande!

knapplån.

Om man inte ens har reggat sig vem lär sakna en? Tycker det är lika patetiskt med mer välkända reggade personers hejdå-trådar. Forumet är öppet och frivilligt vill man inte vara här så är det ju bara att låta bli! Varför annonsera ut att man ska sluta buh, det är synd om mig, fel på forumet etc om man ändå ska sluta?

Kritik från ngn som tänker stanna känns mera nyanserat för min del.

Javan

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka