Täby 10 oktober, vad kan man se då?

jerseyko

Trådstartare
Har försökt googla och klicka runt lite men har inte blivit så mkt klokare.

Svensk St Leger, Songline Classic (L), Lanwades Stud Stakes (L), Breeders' Trophy Juvenile, Mr Ascot Vinterfavoriternas Pris m fl

Står det i kalendern, men vad är det för lopp? Hur långa är dom, vad är det för pengar hästarna springer om? Vad är det på för underlag, hinder?

Ska förska skriva ihop lite för vi ska köra en samåkning ett gäng från stallet. Men kan ju kanske vara kul och veta vad man ska kolla på. Mig spelar de inte så stor roll.

Är det öppet i stallarna? Ser man hästarna när de går i ledvolten? Är det läktare inne, ute (under tak?)

Något mer man kan skriva med? Några riktigt stora hästar som ska vara med eller är det för tidigt att veta?

Sv: Täby 10 oktober, vad kan man se då?

Svenskt st Leger - 2800gr
Songline Classic - 2000dt
Lanwades Stud Stakes - 1600gr
Vinterfavoriternas Pris - 1600gr

Priserna i de olika loppen ligger på ca 500.000-800.000 kr

Stallarna är inte öppna för obehöriga. Man ser hästarna i ledvolten. Det finns läktare både ute och inne. Vilka hästar som kommer är lite tidigt att veta men en del stjärnor är anmälda.

Allmänt är att det är årets sista stora tävlingsdag på Täby.

Förutom löpningarna är det alltid viktigt med mat.:d Ni kan välja mellan att äta uppe på stora restaurangen eller nere på stallfiket. Vet inte hur maten är på restaurangen men stallfiket är jättebra.:love:

Läs Aidas inlägg i tråden om Stockholm Cup! Hon hade ätit middag på stora restaurangen och hon var NÖJD! Efterrätten hade varit bättre än sex.:angel:

Mat är bra :d men är det fler lopp än dom 4? Är det något lopp som går över hinder?

Det är 11 lopp utskrivna, två av dem är över hinder. Det anmäls på onsdag och då kan se vilka hästar som är anmälda i respektive lopp. Man kan anmäla lite hur som helst men sen på måndag den 4 är det startanmälan och då bestämmer man vilken jockey man vill ha och sen kan man inte stryka utan en giltig anledning.

Det kommer att vara uppvisningslöp med quarter, paint och appaloosa, 400 meter sprinter.

När går dom löpen? Under tiden man är där före/efter dom där 11 loppen?

Jag såg ett sånt Löp i Göteborg, det var jätteskoj .
En verkligt frisk fläkt !
Hej från Hambo

Vet inte hur dom lägger upp tävlingsdagen men jag kan tänka mig att dom ligger mellan de vanliga loppen som någon form av pausunderhållning.

Om inte förr så vet ni det när det är startanmält!

Hambo: Du får ha det så himla kul!:D

Och glöm inte att om ni har småttingar med er så är ni välkomna på en liten ponnyrunda på mina runda hårbollar! Vi hålls som vanligt i skogsdungen till höger om huvudbyggnaden!:)

Får man komma och klappa dom fast man är vuxen ??
Hej från Hambo

Ja, nu är det startanmält och klart - gå in på Täby Galopps hemsida så finns all information där!

I kväll är det mingel på Clocker's Corner för alla och i morgon är auktionen. Vore kul att vara där men man kan inte vara på två ställen på en gång - säger dom...:grin:

" vi" är rankade som 7:a och 6:a

Hoppas i alla fall som vanligt bland de 5 första !

Hej från Hambostintan ( som fö inte kan ta ett enda steg Hambo !)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka